Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Longhorn ska de va!


minicarl

Rekommendera Poster

Jag fattar inte.

 

Varför byter dom namn till Windows Vista!?

Låter asfult. Som nån jävla bokhylla från Ikea eller nåt.

Longhorn låter Cooolt. Som nån... nåt som e cooolt.

 

/miniCarl

 

Jag har inget emot Ikea

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Longhorn var väl bara kodnamnet eller vad man ska kalla det när dom började utveckla det. Det var nog inte meningen att det skulle heta så som färdig produkt. Har för mig flera företag brukar göra så.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis.Windos XP hette Whistler i utvecklingstadiet har jag för mig. Dom gör sådär hela tiden. Även biltillverkare brukar väl hålla på sådär tror jag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför byter dom namn till Windows Vista ?

 

Longhorn var bara arbetsnamnet på Vista, Windows XP hette ju Whistler

innan det blev en färdig produkt.

 

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2005-11-01 17:43:16 av Brynäsarn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför byter dom namn till Windows Vista!?

Det är bara för att Vista användare skall kunna utropa "Hasta la Vista" när de kör i cirklar vad gäller användarvänlighet och speed runt Mactalibaner och finniga Linuxnördar med relationsproblem. Så nu vet ni det!

 

 

(Ops ... var inte det här Datorkrig forumet, sorry)

 

-nisse

If at first you don´t succeed,

redefine success.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när de kör i cirklar vad gäller användarvänlighet och speed runt Mactalibaner och finniga Linuxnördar med relationsproblem. Så nu vet ni det!

Haha :thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa svaret hittills.

 

Vill dessutom tillägga att XP är cooolare än Whistler,

och Longhorn är cooolare än Vista.

 

 

 

 

Windows 98 rules (inte)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Microsoft = O-cooola idioer som inte kan bestämma sig.

Microsoft = xxxxx.

Microsoft = nånting annat negativt.

 

...och va'fan! Nu måste man tydligen betala för Microsoft Network Messenger också! (även känd som MSN)

 

Det har varit en gratistjänst aslänge ju!

 

 

 

Jag har ingenting emot Ikea, men jag hatar Microsofts utvecklare. (ibland iallafall)

[inlägget ändrat 2005-11-02 08:35:16 av minicarl]

 

Nedsättande uttryck bortredigerat av Maratonmannen - Moderator Windows Vista

 

 

[inlägget ändrat 2005-11-02 11:32:32 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mauritz Lybeck
...invalida mongolider som inte fattar...

Det uttrycket skall du radera från ditt ordförråd!!!

 

Downs syndrom är en utvecklingsstörning som inte alls är så ovanlig. Och de är världens underbaraste människor! Önskar flere vore snälla och góa som de!!

 

Att använda ord som mongo och cp som nedsättande uttryck är naivt och diskriminerande på gränsen till brottsligt, tycker jag! De som använder sådana uttryck visar bara att de själva är dumma idioter!!

 

/Mauritz

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Downs syndrom är en utvecklingsstörning som inte alls är så ovanlig. Och de är världens underbaraste människor! Önskar flere vore snälla och góa som de!!

 

Min sambo jobbar på dagis och hennes uppfattning är att de är världens mest kramgoa barn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att använda ord som mongo och cp som nedsättande uttryck är naivt och diskriminerande på gränsen till brottsligt, tycker jag!

Håller jag verkligen med om!

 

Men du skall inte bli alltför upprörd då du måste värdera minicarl's inlägg utifrån hans nivå, alla eforumare är inte lika kognitions benägna tyvärr.

 

-nisse

If at first you don´t succeed,

redefine success.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mauritz Lybeck
...Men du skall inte bli alltför upprörd...

Kan inte hjälpa. Jag blir upprörd eftersom min egen son har Downs syndrom. Tänk dej själv - reflexmässigt ställer jag upp och försvarar min son!

Vem skulle annars göra det? Han själv gör det ju inte!

 

/Mauritz

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl snarare så att alla före detta windowsanvändare ropar hasta la vista när dom upptäcker begränsningarna med palladium/TCPA och går över till något annat system.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minicarl: Jösses vilket omoget inlägg. Inte ett enda argument lyckades du motivera det med heller. Är du Reclaimare också?

[inlägget ändrat 2005-11-02 12:58:21 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jösses vilket omoget inlägg

 

inte första heller:

 

Ta ett flygplan och flyg in i VD:ns kontor da! om båda överlever kan du slå sönder hanns dator. eller honnom. eller hans volvo. ratten skulle ju ändå lossna nästa gång han krockar.

 

 

[inlägget ändrat 2005-11-02 13:26:19 av Cechise]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okok sorry borde inte sagt så.

särskillt inte här.

stör mig bara på att man inte kan ha ett enda namn på ett OS.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ha olika projektnamn och produktnamn är nog vääääldigt vanligt. Kanske snarare regel än undantag?

 

Ett projektnamn kan ju vara lite fränt och skoj men när man ska sälja produkten är det en massa annat att tänka på. Vem vet, kanske "Longhorn" helt enkelt inte "passar" på alla marknader?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stör mig bara på att man inte kan ha ett enda namn på ett OS.

Det är väl inte så konstigt, så fungerar det i de flesta utvecklingsföretag. Namnsättningsprocessen sätter igång långt efter att utvecklingsprocessen påbörjats. Att utveckla ett väldigt stort system tar många år. Att ta fram ett varumärke/namn är något som måste vara fräscht och modernt och därför sker denna process så nära release som möjligt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl snarare så att alla före detta windowsanvändare ropar hasta la vista när dom upptäcker begränsningarna med palladium/TCPA och går över till något annat system.

 

Det betyder ju "På återseende" på svenska i begreppets rätta bemärkelse.

[inlägget ändrat 2005-11-02 18:21:09 av John Morgan]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...