Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bankärenden på PocketPC


Syd Barret

Rekommendera Poster

Någon som gör sina bankärenden på Handelsbanken via

sin PPC? Jag har svårt att ta mig in på deras sida, då den kräver

att WebBrowsern är IE 5 (alltså inte PDA-versionen) samt att det blir

JavaScript-fel.

 

Någon som har en bra lösning på detta?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har provat med flera olika webbläsare (konqueror, firefox, opera) som tidigare inte var stödda, men nu fungerar det med alla! Om du använder engångskoder ska du kunna logga in. Om du använder certifikat vet jag inte. Har du rensat cache-minnet? Om det inte löser sig så skicka ett kontakta internetsupporten, de kan säkert hjälpa dig eller ring 0771-596060.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag använder mig av engångskoder, men kommer ju inte ens så långt så jag kan skriva in min kod. Men webläsarna du nämnde har jag inte provat. Någon av dem som är gratis? Om inte - vilken rekommederar du?

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte använt de på pocketpc, men opera med symbian...Jag skulle ändå rekommendera dig att ringa eller skriva till handelsbanken för att vara säker att det inte är en bug nånstans eftersom webbläsaren inte ska ha någon betydelse längre.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK jag trodde att du hade testat dessa webläsare från en PPC.

Problemet är att just Handelsbankens internetsida inte stödjer alla browsers. När jag använder en PPC-browser som heter NetFront så får jag ett fel-meddelande om att inte banken stödjer denna typ av browser.

 

Så utmaningen tycks vara att hitta en browser för PPC som dels kan "simulera" att den är Internet Explorer 6.0, dels kunna hantera JavaScript. Jag har testat en Browser som heter ThunderHawk. Den uppfyller båda ovantående krav, men kostar i gengäld 50$/år!

 

Jag har pratat med H-bankens Internetsupport men bara fått, visserligen trevliga, men samtidigt standardmässiga och nonsensaktiga svar tillbaka.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...