Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spela in MIDI från keyboard till dator


isendahl

Rekommendera Poster

Nu har jag införskaffat ett fungerande MIDI interface för att koppla ihop mitt keyboard med datorn. Använder ett freeware inspelningsprogram "Quarts Audio Master" och lyckas spela upp datorskapat ljud på den min synth. Dock lyckas jag inte få programmet att märka när jag spelar på keyboardet! Någon som vet varför?

 

Tack på förhand från en newbie i MIDIdjungeln!

 

Joakim

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är allt kopplat rätt, är allt konfigurerat rätt? Kanske verkar som 2 dumma frågor från mig men oftare än inte missar man rent triviala grejer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det verkar så, men problemet är att jag inte riktigt vet. Därför vänder jag mig till proffsen här på forumet ;-) .

 

MVH Joakim

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Programmet "Quarts Audio Master" har jag ingen erfarenhet av men det måste finnas någon "MIDI settings" eller liknande. Där borde du kunna välja ditt keyboard i en lista och sätta det till primär in-enhet. På midi-spåret bör du också kunna sätta Midi-omni eller liknande som input.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte heller erfarenhet av din programvara, men i en del så måste man göra klart (aktivera) ett spår för inspelning - dvs alla steg utom att klicka på REC - innan det hörs något.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...