Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skype i arbetet


Micke__1

Rekommendera Poster

Är det nån som använder skype på jobbet för att prata med kunder i andra länder osv

 

Skulle vilja höra hur ni upplever det, själv kör jag skype privat och det funkar bra. Dock så är det inte i de mängderna som om vi skulle börja använda det på jobbet.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det nån som använder skype på jobbet för att prata med kunder i andra länder osv

Inte med kunder men med kollegor runt om på jorden.

 

Jag tycker det fungerar bra men SkypeOut/SkypeIn håller vanligtvis på tok för låg kvalitet för att jag skulle använda det på det sättet. Från skype till skype fungerar det emellertid hur bra som helst.

 

Edit: Egentligen är det fel att säga "vanligtvis" ovan, det håller ofta helt ok kvalitet både in och ut men det är helt oacceptabelt om det låter plåtburk en gång av hundra när man pratar med kund.

[inlägget ändrat 2005-10-26 15:08:25 av fhe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja. Funkar bra. Fast jag arbetar hemifrån och har inte testat i större kontorssammanhang.

fhe är lite kritisk, tycker jag. Kanske man behöver vara det om man har känsliga kundkontakter - men jag kommer minsann ihåg hur det var på den helanaloga tiden!!!! DÅ kunde man sannerligen tala om usel ljudkvalitet när man ringde utomlands... det var som att ha ett ständigt vattenfall i örat och någonstans lååååååååångt därinne kunde man kanske urskilja en röst.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...med den skillnaden att då visste alla att "så här låter det", med andra ord, inget konstigt att det sprakar och knastrar en massa.

 

Nu ska allt alltid låta "perfekt" annars är det nåt fel. Skypekvalitet är inte i paritet med vanlig telefoni av idag, helt enkelt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fhe är lite kritisk, tycker jag. Kanske man behöver vara det om man har känsliga kundkontakter - men jag kommer minsann ihåg hur det var på den helanaloga tiden!!!!

Jag brukar köra med telefonkort när jag är utomlands och vill ringa hem (50 öre i minuten från staterna istället för de 20kr mobitelefonoperatörerna vill ha) och det är enormt mycket bättre kvalitet även från publika telefonkiosker.

 

Privat fungerar det, får man en taskig lina kan man säga "det här går inte, jag ringer upp igen" och sen fungerar det bra. Så behandlar jag inte kunder, speciellt inte sådana som ringer in.

 

DÅ kunde man sannerligen tala om usel ljudkvalitet när man ringde utomlands.

Men det är helt ointressant.

Om jag idag lyfter min helt vanliga lur och ringer så får jag bättre kvalitet nästan alltid, det är den enda jämförelsen som är värd något.

pc2pc är kvaliteten nästan alltid helt suverän och jag skulle aldrig drömma om att köra ett konferenssamtal på något annat sätt när det är möjligt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...