Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Xbox 360 - HD med VGA eller DVI ?


wh2ne

Rekommendera Poster

Hej!

 

Under den senaste tiden har jag blivit riktigt fundersam när det gäller kablar och upplösning på kommande Xbox 360. För ca två månader sedan köpte jag mig en någolunda billig LCD-TV för att kunna köra 720p med Xbox 360 när jag får det (förbeställt).

 

Min fråga som jag gärna skulle vilja ha svar på är då ifall man verkligen kan köra 720p med en VGA kabel (då det inte verkar komma någon DVI inom den närmaste tiden)?

 

Min TV har VGA, DVI och alla andra "vanliga" anslutningar, men dessvärre har den inte Component! När jag hade min dator kopplad till VGA ingången på TVn så kunde jag inte få "WS-upplösningar" utan var fast med dessa 1280x1024 etc. (1366x768 fungerade alltså inte). När jag instället använde DVI till TVn så gick det jättebra att få dessa "WS-upplösningar".

 

Jag tänkte då att ifall jag använder en VGA-kabel från x360 till min TV, så kanske jag ändå blir fast med dessa "vanliga" upplösningar? Finns det då någon möjlighet att använda en VGA till DVI adapter för att "lura" TVn att använda "WS-upplösningar"?

 

Hoppas ni förstod hur jag menade. Tack på förhand!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...