Just nu i M3-nätverket
Jump to content

felsäker läge windows 98?

sami

Recommended Posts

Vad kan kan göra för att windows starta i vanlig läge och inte i felsäker läge. Hjälper den om man köra scandisk i så fall hur man köra scan disk i felsäker läge.

Tack för svaren

Sami

[inlägget ändrat 2005-10-25 14:03:34 av sami]

[inlägget ändrat 2005-10-25 14:04:07 av sami]

Min datorn startar i felsäkert läge och jag vill komma ut ur felsäker läge och vill att starta i standard läge.

Tackar för tips och svar.

Sami

Vad gjorde för att datorn skulle börja starta i felsäkert läge då?

Kommer det något felmeddelande eller vad händer om du följer Microsofts anvisningar, men tvärtom då?

det är så att datorn hängde sig igår så startade om datorn så kommer till

felsäkert läge. Jag vet inte hur man kommer ut den här läge och går till vanlig läge. Under felsäker läge har man några val och valde jag "normal läge" men kommer tillbaka till felsäker läge igen.

sami

[inlägget ändrat 2005-10-25 14:43:07 av sami]

[inlägget ändrat 2005-10-25 14:52:25 av sami]

Microsoft har ett förslag här i så fall:

http://support.microsoft.com/kb/q143283/

Hjälper inte det så kolla om det går att starta i normalt läge genom att starta msconfig (Start - Kör - msconfig) och i msconfig på fliken Allmänt välja Selective startup men avbocka de olika valen (skriv ner hur det ser ut från början). Om det då går, så sätter du tillbaks en bock i taget för att utröna vad det är som krånglar.

Eller se den här sidan:

http://www.ntcompatible.com/My_computer_with_windows_98_can_only_start_up_in_safe_mode._t33300.html

tyvärr den hjälpte inte. Jag undrar hur kan man komma åt den datorn som är i felsäkert läge för att hämta mina dokument genom nätverk.

Tack för svaren

Jag gissar att nätverket inte är igång på en dator som är i felsäkert läge, så det enda jag kan föreslå är att flytta över hårddisken till en annan dator.

Det gick inte att få ut något från filen bootlog.txt?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...