Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MSN Messenger startar inte


Gaerder

Rekommendera Poster

Hej, Jag har ett problem med MSN.

När jag ska starta detta så händer inte mycke mer än att det dyker upp den lilla ikonen brevid klockan. Inget fönster eller något och sen försvinner bara ikonen efter en minut eller nått.

Jag har provat med systemåterställning och ominstallera men inget funkar. Det som gör detta ännu konstigare är att sist jag loggade in på msn var jämt igårkväll och när jag skulle sova så logga jag såklart ut och avslutade MSN men inte datorn, den stog nämligen på hela natten. Och sen när jag kom hem idag och skulle logga in så hände det ingenting.

Kan också berätta att jag kör XP och har scanna med avast! och ad-aware men detta har inte hjälpt.

 

Väldigt tacksam för hjälp!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se efter om det kommer något i Loggboken (Kontrollpanelen - Administrationsverktyg) när du försöker starta MSN Messenger.

 

Dessutom så flyttar jag tråden till forumet för Chattprogram.

 

Cecilia - Moderator för Program - övrigt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

jag har också samma problem (för tredje gången).

jag klickar på msn ikonen och inget händer, fast att jag kan se programet i aktivitetshanteraren.

klickar jag igen så startar en till aktivitet i aktivitetshanteraren(msnmsg.exe)., så efter ett antal klicka kan man ha en 7-10 msnmsg.exe igång utan att något händer.

 

vad kan vara fel ? välldigt konstigt att det helt enkelt bara slutar fungera ibland och sen när man sätter sig nån vecka senare så fungerar det galant. Detta är ju som sakt tredje gången och jag börjar bli aningen sur på messenger.

 

jag har även avinstalerat progrmaet och instalerat det igen men samma då också....

 

jag kollade loggboken men där stog inget om msn.

 

ps. kör xp home editeon 32 bit sp3 på en compaq presario (amd sempron 1.8ghz med 1024MB ram).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...