Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Administrationsverktyg, system mapp?


Anneli Hultberg

Rekommendera Poster

Anneli Hultberg

Hej!

 

Har problem med Microsoft Shared Computer Toolkit på en Windows XP Professional dator.

 

Håller på och snyggar upp startmenyn och när jag skall ta bort katalogen "Administrationsverktyg" (katalogen är för övrigt tom).

 

När jag försöker ta bort den så får jag följande felmed:

 

"Ta bort

Administrationsverktyg är en Windows System mapp som krävs för att Windows ska kunna köras. Den kan inte tas bort."

 

Är det en system mapp? Finns det något sätt där man kan se vart det sätts? I registret?

 

Jag har loggat in som administratör och tagit bort den från användarens profil, men när någon av dem loggar på så skapas katalogen igen.

 

Känns som jag blir knäpp snart :(

 

/Anneli

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ta bort Administrationsverktyg från startmenyn fixar du med Group Policy Editor. Kan leta åt det när jag kommer hem.

 

Om du skriver gpedit.msc i Kör/Run så får du upp Group Policy Editor. Om du nu vill leka dig fram.

 

[inlägget ändrat 2005-10-24 10:33:44 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anneli Hultberg

Poängen med Shared Computer toolkit är att man slipper använda sig av gpo. Jag skall även göra samma typ av inställningar på Windows XP Home Edition ghostmall sedan och där finns ju inga gpo.

 

Testar en annan sak nu... återkommer.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anneli Hultberg

Satte mappen som dold och låste profilen (mandatory), så nu får vi väl hoppas att den inte dyker upp igen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...