Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Återskapa data


D8400

Rekommendera Poster

Hej!

jag laddade över film från kameran till datorn. När den skulle uppdatera spelningslistan i kameran hängde sig programmet. Resultatet blev att disken var tom. Finns det något enkelt sätt att återskapa mina filmer? Vore väldigt tacksam för svar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt vad du menar. Är det data som försvunnit från minneskortet i kameran eller har data försvunnit från din hårddisk?

 

Jag gissar på att du menar att data försvunnit från minneskortet i kameran och att det är ett SD-kort. Om jag gissar rätt så kanske den här länken kan hjälpa dig

 

http://www.freedownloadscenter.com/Best/recover-sd-card.html

 

Har jag missförstått eller gissat fel så får du posta igen och berätta lite utförligare.

-nisse

I don´t have a solution;

but I do admire the problem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojdå. Förlåt mig :) Det gäller en videokamera. Det är film från en DVD-cam. Alltså en DVD-RAM i kameran. Link via USB-kabel > dator. Mjukvaran hängde sig > Jag blev förtvivlad.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Tråden flyttad till Digitalkameror

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder> moderator WindowsXP|

 

"Vad händer om du blir halvt ihjälskrämd, två gånger?"

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det första jag skulle kolla är om det har skapats någon/några temp filer. Börja med att ställa in så att utforskaren visar dålda filer.

 

I utforskaren: "Verktyg" > "Mapp alternativ" > "Visa fliken" kryssa för "Visa dolda filer och mappar". ("Tools"> "Folder Options" > "View" > "Show hidden files and folders").

 

Börja med att titta i programmets egen katalog. Många program använder också underkataloger i katalogen "Dokument och Inställningar" (Documents and Settings). De kataloger som är extra intressanta är:

 

C:\Documents and Settings\ANVÄNDARNAMN\Application Data

C:\Documents and Settings\ANVÄNDARNAMN\Local Settings\Application Data

C:\Documents and Settings\ANVÄNDARNAMN\Local Settings\Temp

 

C:\WINDOWS\Temp

 

Problemet är att vi inte vet vad filen/filerna heter, men vi kan anta att de är stora. Du kan också prova att i utforskaren söka på stora filer. I utforskaren välj "Sök" > "Alla filer och mappar" fylla sedan i som jag har gjort på den bifogade bilden.

 

Filen/filerna bör ju också ligga kvar på DVD-RAM skivan så ta en titt på den också. Det är viktigt att du inte lagrar något nytt på skivan innan du hitta dina filer.

 

[bild bifogad 2005-10-23 12:07:54 av NWM]

764208_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade inga temp-filer. Kollade på alla ställen du angav.

När jag säkte i utforskaren hittades inte heller någon sådan fil.

 

Eftersom allt arbete gjordes på skivan, som satt i kameran, borde väl inget ha kopierats över till pc:n, eller? Har kollat på skivan och den är tom. Hittar bara VIDEO_TS och AUDIO_TS som vanligt. Ser precis ut som att den är tom.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...