Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kreditkort trots betalningsanmärkning


Ragnarrok

Rekommendera Poster

Vet någon om man kan söka och få kreditkort trots betalningsanmärkning?

 

Företaget jag arbetar och reser mycket för vill inte ge mig ett företagskort utan hänvisar till ett kreditkort med personligt betalningsansvar som jag givetvis inte får hos American Express.

 

Jag tänkte söka hos någon annan då jag annars får ligga ute med ca 10000 kr i månaden som sedan släpar 1 - 2 månader till löneutbetalning.

 

Jag tror jag har sett detta för länge sedan. Jag är medveten att ränta och avgifter kan vara högre men dessa skickar jag givetvis bara till min arbetsgivare.

 

/stefan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som ett mycket märkligt företag som kräver att du ska ligga ute med dina egna pengar tills det regleras med lön!!!

 

Om du säger att du reser inte om inte företaget betalar vad det kostar, vad händer då?

 

De kan väl knappast tvinga dig att betala saker privat?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med lizardKng (som vanligt:)). Kräv att företaget betalar ett förskott på ungefär det som resan kommer att kosta. Om ni reser någorlunda ofta så har företaget förmodligen en resebyrå som de brukar använda och då brukar det funka med att ta hotellet på faktura.

Kreditkort med betalningsanmärkning kan du tyvärr glömma.

-nisse

I don´t have a solution;

but I do admire the problem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med lizardKng (som vanligtSkoj).

 

Hoppla hoppla!

 

Mja, mjo, vi kanske inte är osams så värst ofta ändå :)

 

En annan tanke - Om arbetsgivaren krånglar är det rätt givet att ta kontakt med facket i detta fall, om man nu är med där.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...
  • 11 months later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...