Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur sparar jag en PPT presentation så att ljudfiler följer med?


Mr Belmon

Rekommendera Poster

Hej

 

Behöver tips om Power Point, kan inte programmet nåt vidare och följande situation hittar jag ingen info om.

 

Jag har gjort en pres med ljud och jag vill givetvis att ljudet spelas upp när jag kör bildspelet på en annan dator. Kan jag i powerpoint spara på något sätt så att jag inte behöver återskapa en kopia av den katalogstruktur som finns på den datorn jag gjorde presenationen på.

 

Alltså, bildspelet ligger på ex C:\mapp1\exempel

Filen som används ligger på C:\mapp2\ljud\ljudfil.mp3

 

Jag vill spara all info inkl ljud så att när jag (eller nån annan) öppnar bildspelet på en annan dator, inte måste konfigurera en lika dan sökväg och kopiera dit min fil igen, som jag oxå lär behöva kopiera och maila eller hur man nu skulle behöva göra för att lösa detta... frustrerande...

 

Tacksam för svar

 

 

/Mr Belmon

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyttar tråden till forumet Presentation - Powerpoint m fl.

 

Cecilia - Moderator för Program - övrigt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Har tyvärr inte tillgång till PP denna vecka, men jag har för mig att man sparar som PPS och har musiken i samma mapp. Nånting att spara som RESKLAR. Om du skall visa bildspelet på en PC som inte har PP måste du hämta Powerpoint Wiewer fr Microsoft.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=7C404E8E-5513-46C4-AA4F-058A84A37DF1&displaylang=EN

 

Hör av dig om det inte går bra

Eie

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...