Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Har någon kunskaper om IncrediMail?


Mickilina

Rekommendera Poster

Har fått funderingar om att byta OE mot IncrediMail, och skulle gärna höra om någon redan använder detta program, hur det fungerar och säkerhetsaspekter (om det drar Ad-eller Spyware med sig) och allt möjligt.

 

Häls Mickilina

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta brukar fråga om hur man går åt andra hållet.

 

Varför vill du använda eländet? Tycker du att det är trist att dina mail inte plockas som spam tillräckligt ofta?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har funderingar att byta OE mot Incredimail

 

Har testat senaste versionen av Incredimail,och nej jag skulle inte

vilja rekommendera den,eftersom du måste köpa spamfiltret för

att kunna aktivera det, i tidigare versioner behövde man inte det,

då ingick spamfiltret i programmet. Så jag gick tillbaka till mitt

Thunderbird.

 

Skall du byta e-postprogram så ladda hem Mozilla Thunderbird

i stället http://www.mozilla.org/products/thunderbird/all.html

 

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2005-10-19 23:24:15 av Brynäsarn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från ditt svar får jag dra mina slutsatser, att du är negativ för det programmet, är det nåt mer än spam som är problem där?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från ditt svar får jag dra mina slutsatser, att du är negativ för det programmet

Inte värre än att jag slänger allt som kommer från eländet (om det inte reda filtrerats bort av nåt spamfilter på vägen).

 

är det nåt mer än spam som är problem där?

Problemet är inte att du får spam, problemet är vad IncrediMail spottar ur sig när du skriver mail, chansen är rätt stor att dina mail aldrig når mottagaren.

 

Testa så märker du hur det fungerar, det måste väl vara något som gör att du vill ha det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt förslag!

 

Men betyder inte Thunderbird att man måste ha Firefox som webb-läsare då? Vill du berätta mer!

Hur mycket skulle spamfiltret till IncrediMail kosta i stort sett?

 

MVH Mickilina

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej fhe!

 

Ja, det finns en anledning för intresset, men vill hellre skaffa kunskaper på detta sätt, än utsätta mig och datorn för något som är inte önskevärt.

 

Mvh Mickilina

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men betyder inte Thunderbird att man måste ha Firefox som

webbläsare

 

Nejdå, Thunderbird är ett stand alone e-postprogram,så du behöver

inte ha Firefox.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det finns en anledning för intresset

Anledningen till att jag frågade (två gånger utan att få svar) var just att om vi får reda på vad det är som får dig att vilja testa det så är det ju lättare att berätta om det är värt det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej fhe!

Kunde inte förstå, varför min privat anledning till viljan att byta till IncrediMail var så viktig, men det är ju inte märkvärdigare än dess skrivpapper med söta bilder på, då kan jag skriva om det.

 

MVH Mickilina

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför min privat anledning till viljan att byta till IncrediMail var så viktig

Incredimail är unika på ett par punkter, om det var extra roliga blinkande smileys och roliga ljud du ville kunna skicka så är det kanske det enklaste sättet (inte för att de gör det speciellt bra men iaf).

Om det däremot handlade om att du var trött på OE och bara hade fått tips från en kompis om Incredimail helt enkelt för att det är ett alternativ så hade du kanske kunnat få andra alternativ som är bättre här.

Därför var frågan viktig.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill ha en enkel, snabb och bra mailklient med ett spamfilter som fungerar nästintill perfekt utan administration så rekommenderar jag Thunderbird (hittas på Mozillas sajt).

 

Vad gäller IncrediMail så är det bara att hålla med fhe. Det räcker ju att gå in på deras hemsida för att hoppa femtio steg bakåt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen fhe och Anjuna Moon!

 

Som jag skrev, det är bakgrunden och möjlighet till att lägga på söta djurbilder i skrivpappret som lockar mig, men inte till vilket pris som helst. Jag vill absolut slippa skräp i all dess former.

 

Jag har varit inne på deras hemsida, och känslan, att behöva hoppa 50 steg bakåt infann sig osökt, och därför ville höra med andra som vet och är så att säga opartiska i detta fall.

 

Jag har en väninna på ena ändan av Sverige, som använder IncrediMail, därför har jag kommit i kontakt med detta program. Men hon är ju inte riktigt opartiskt, och så i ena sida är hennes man en nätverkstekniker, som säkert kan fixa och trixa med ev otyg. Därför har jag inte frågat henne mer ingående.

 

Visst är jag lite trött på OE:s vissa bristfälliga funktioner, men hittills har jag sluppit spam och annat otrevligt genom OE, vilka jag får erfara dagligen på mitt hotmail trots högsta nivån i spamfiltret.

 

Fortsätt gärna berätta mer vad ni vet om dessa båda e-post program, både det goda och det onda. Vill ogärna börja testa med "bundna ögon".

 

MVH Mickilina

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske värt att ta en titt på Thunderbird då!

Ja, det skadar inte. Det påverkar överhuvudtaget inte ditt andra mailprogram. Båda kan du köra parallelt en tid om du så önskar. Se bara till att åtminstone det ena inte raderar mailen när de hämtas från servern.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

 

[inlägget ändrat 2005-10-20 09:12:05 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag skrev, det är bakgrunden och möjlighet till att lägga på söta djurbilder i skrivpappret som lockar mig,

Ok, jag förstår (och tycker det är en skön inställning till det annars monotona informationsflödet som email annars kan bli). Problemet är just att det finns så många tjänster som just utnyttjar denna "svaghet" för att få en att klicka hit och dit på söta små bilder.

 

Alla mailklienter (utom de rent textbaserade) ger dig möjlighet att klistra in bilder i dina meddelanden, men jag antar att du är ute efter någon där bilderna i sig finns att välja i själva progemmet? Det är just den senaste kombinationen som kommer att leda dig till de oserösa programmen, så mitt tips kvarstår i att använda ex. Thunderbird. Det blir förstås ett par steg extra för att få in en bild, men jämfört med de problem du potentiellt får med datorn annars är det i mina ögon värt det.

 

Hur det fungerar med ex. GMail och liknande stora webbaserade mailtjänster vet jag inte, det får någon annan fylla på med. Jag kan tänka mig att de kommer att erbjuda den här typen av efterfrågade finesser.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Anjuna och Monshi!

 

Tack för era svaren! :thumbsup:

 

Jag fick för ett halv år sen en trojan gm nåt smileysprogram, och även att det var inga problem att få bort skiten, har mitt datorsäkerhetsmedvetande blivit bra mycket högre, och lägger hellre tid för förebyggande åtgärder (bl a med att söka på detta sätt kunskap), än att behöva leva i osäkerhet och scanna stup i kvarten efter begått misstag.

 

Jag klickar inte hejvilt till höger och vänster, men såklart händer misstag nån gång.

 

Om G-mail har jag fått för mig, att där bjuds utmärkt tillfälle att dra in allehanda ohyra, trots filtret. Rätta gärna mig om jag har fel. Jag vill lära mig allt det som går bara.

Alla mina dumma och kanske lite luddiga frågor är seriöst menade.

 

Häls Mickilina

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...