Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Antal objekt i Mailbox


Jan Videren

Rekommendera Poster

Vad beror det på att Exchange Administrator visas MYCKET för många objekt i min Mailbox.

Om jag söker i Outlook efter alla Outlook-objekt, får jag upp ca 6700 objekt. Dock visar adm.verktyget att jag har 15200 objekt.

 

??????

 

/Jan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
Rikard Ståhl

Hej Jan!

 

I Exchange finns en inställning som medför att när användaren tar bort ett objekt, tas det "synliga" objektet bort från brevlådan. I själva verket sparar Exchange en kopia ytterligare en tid. Detta sker för att underlätta för administratörer som har många användare som slänger saker av "misstag" och sedan ångrar sig.

Denna inställning går att göra generellt eller per användare. Kommer tyvärr inte ihåg vad den heter, men hoppas att det kan ge dig lite hjälp på vägen.

 

/R

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jan Videren

"Deleted items retention time" eller nåt liknande tror jag det heter... dock har det inte med det heller att göra, jag har redan kollat det. Det verkar vara något annat problem... (bug?)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rikard Ståhl

Just det... så var det det hette. Tack för det!

Jag anar mig till att du redan har försökt köra pyttemjuks posträddarprogram (SCANPST?).

Jag har själv varit med om ett liknande fenomen med den skillnaden att jag inte kom åt de c:a 3000 mail jag hade sparat - kraschad PST-fil. Men förstod jag dig rätt ligger allt sammans på Exchangeservern?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jan Videren

Nej, det har jag inte kört eftersom mailen inte ligger i en PST-fil utan i min mailbox på servern... det hela är märkligt, vi är två användare som har BETYDLIGT fler items i mailboxen än alla andra. Den andra personen har (enligt Exchange Administrator) dubbelt så många items som jag och jag har dubbelt så många som nummer tre... märkligt! Jag tycker att differensen borde vara SÅ stor mellan hur många det verkligen finns och vad som visas...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...