Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Popup"-ruta i Outlook


Micke_skane

Rekommendera Poster

Hej,

 

Tänkte höra om någon vet om det är möjligt att få till en "popup"-ruta på skärmen då man fått ett nytt mail.

Att Outlook själv visar rutan då ett mail har kommit.

Man har sett ibland på filmer att det dyker upp en ruta med "Du har ett nytt mail" men går det att göra på riktigt med Outlook?

 

Micke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ptja.. I Outlook 2003 får man ju upp ett meddelande om ny mail. Se bifogad bild.

Som standard försvinner den (tonas bort) efter ett tag, men det kan man ställa in. Likaså dess genomskinlighet.

Är det något sådant du menar?

 

 

[bild bifogad 2005-10-14 15:03:32 av Leon_]

761385_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta finns åtminstonde till Outlook 2003.

 

I engelsk version, gå via Tools -> Options klicka på flik Preference och på knappen E-Mail Options.

I meny E-Mail Options klicka på knappen Advanced E-Mail Options.

I menyn för Advanced E-Mail Options finns en ruta för hur den skall avisera nytt mail i rutan "When new items arrive in my Inbox".

 

Om kryssrutan "Display a New Mail Desktop Alert" är ikryssad så kommer det upp ett litet fönster bredvid klockan med information om avsändaren samt dom första raderna i mailet så du kan läsa lite kort om vad mailet innehåller.

 

Trycker man på knappen Desktop Alert Settings och vidare i den menyn på Preview så kommer det upp en ruta om hur det ser ut, se bifogad bild där jag lagt upp alla rutor bredvid varandra.

 

Känner inte till tidigare versioner av Outlook och om detta går att ställa in även i dom.

Tunna/

 

 

[bild bifogad 2005-10-14 15:16:59 av Tunna]

761388_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är en sådan ruta som visar att det har kommit ett nytt mail som jag tänker på.

 

Själv så kör jag inte Outlook utan Outlook Express så jag kan inte testa.

Kan man justera Var någonstans på skärmen rutan ska synas?

Tänkte om man kunde lägga rutan mitt på skärmen.

 

Som jag förstår så kan man inte ställa in så att rutan finns kvar tills man kollat mailet utan det försvinner efter ett tag i vilket fall som helst, eller...

 

Micke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man justera Var någonstans på skärmen rutan ska synas?

Tänkte om man kunde lägga rutan mitt på skärmen.

 

Tror inte det, jag har i alla fall inte hittat någon sådan inställning.

 

Som jag förstår så kan man inte ställa in så att rutan finns kvar tills man kollat mailet utan det försvinner efter ett tag i vilket fall som helst, eller...

 

Som längst kan man ställa in 30 sekunder men du har ju kvar brevsymbolen bredvid klockan så du vet att det kommit ett mail.

 

Själv så kör jag inte Outlook utan Outlook Express så jag kan inte testa.

 

Då har du kanske bara brevsymbolen och ljudsignalen som ger dig inikation på att det kommit brev.

Outlook Express är en light version, Outlook 2003 har förutom detta många fler funktioner.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...