Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Ingen eller begränsad anslutning"


hallmat

Rekommendera Poster

Jag har nog ett liknande problem som det som beskrivs i tråden ”Autologin med Glocalnet” men jag känner ändå inte igen mig riktigt.

 

Jag har Glocalnet ADSL och sen en tid tillbaka har jag vid uppstart alltid status ”Ingen eller begränsad anslutning” vad gäller nätverksanslutning. Detta löser jag genom att:

 

1. Avaktivera anslutningen samt brandväggen (Win XP interna)

2. Stänga av och sätta på modemet

3. Aktivera anslutningen igen.

 

Detta har fungerat bra och det är egentligen bara lathet som gjort att jag inte kontaktat Glocalnet och frågat om detta. Men de senaste dagarna har dock problemet blivit mer omfattande och ovanstående process blivit mer och mer omständlig – jag måste helt enkelt göra om den, samt ibland även starta om datorn, många gånger innan det hela fungerar.

 

Jag har ett Speedtouch-modem som jag fick av Glocalnet vid installation av anslutningen. Jag har inget annat modem att testa med just nu. Vill poängtera att autologin fungerade utmärkt innan jag fick detta problem, som bara dök upp helt plötsligt.

 

Jag har skickat ett mail till Glocalnet’s support, men har inga större förhoppningar på att de kan hjälpa mig. Tidigare erfarenheter av Internetsupportar som sträcker sig utanför de mest elementära problemen är inte särskilt goda.

 

/Matte

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...