Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Omöjligt byta forumnamn!


Tomas E

Rekommendera Poster

GRRR!!!

Mitt egenciterade e-brev skickat till Erik Junesjö 2005-07-11:

 

"Jag vill byta ut mitt forumnamn, alltså det som visas vid mina inlägg. Det enda jag kan byta ut är mitt alias. Jag förstår inte vitsen med att ha ett alias, ett användarnamn och ett forumnamn. Aliaset visas ju aldrig för övrigt. Om det inte går så vill jag bli bortplockad från forumet så att jag kan "börja om på ny kula"."

 

Tror ni han har hört av sig? Inte ett pip! Återstår väl bara att börja bete sig oförskämt så att jag blir anmäld och avstängd. För ett medlemskap på detta forum är tydligen tvingande livet ut. Har man inga rättigheter vad gäller att avsluta medlemskap på såna här forum även om medlemskapet är gratis? Snart kontaktar jag Sverker!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oskar Hansson

Jag vill byta användarnamn, eftersom det är samma som jag använde på universitetet. Går det?

 

/Oskar

__________________________________________________

 

Laozi - "Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Oskar Hansson skrev:

Jag vill byta användarnamn, eftersom det är samma som jag använde på universitetet. Går det?

 

Du kan byta användarnamn om du går in på Inställningar under Mitt Eforum här till vänster.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Vad händer om du blir halvt ihjälskrämd, två gånger?"

 

- Steven Wright

 

 

 

[inlägget ändrat 2005-10-11 18:34:31 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avsluta medlemsskap tror jag att man gör genom att välja Inställningar högst upp bredvid knappen Logga ut och sedan tryck på knappen Avaktivera konto.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte vitsen med att ha ett alias, ett användarnamn och ett forumnamn

 

???

 

Var hittar du forumnamn? Alias är det som syns på inlägg du gör.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oskar Hansson

På den sidan står ju "Användarnamn" på översta raden (går inte att ändra). Sen kommer "Lösen" och "Verifiera lösen" dessa går att ändra.

 

Det skumma är att lösen-prickarna inte stämmer överrens med mitt riktiga lösenord i antal (8 respektive 15). Antalet prickar stämmer däremot med antalet tecken i användarnamnet. Användarnamnet=lösenordet? Var ändrar man i så fall lösenordet?

 

 

/Oskar

__________________________________________________

 

Laozi - "Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Oskar Hansson skrev:

På den sidan står ju "Användarnamn" på översta raden (går inte att ändra). Sen kommer "Lösen" och "Verifiera lösen" dessa går att ändra.

 

Oki, blandade ihop det med Alias, som du kan byta. Sorry! :-)

 

Får väl bli Erik som kan fixa till det om man nu inte är nöjd med det. Förstår inte varför man inte är nöjd med användarnamnet. Det syns ändå inte för någon annan än för dig.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Vad händer om du blir halvt ihjälskrämd, två gånger?"

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antalet prickar är alltid 8, oavsett lösenordets längd.

 

Användarnamnet går inte att ändra vad jag kan se, men lösenordet ändras genom att ändra i de båda rutorna för lösenord.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte varför man inte är nöjd med användarnamnet. Det syns ändå inte för någon annan än för dig.

 

Exakt, finns ingen mening med att byta det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt riktigt, användarnamn är namnet du använder för att logga in med, alias däremot är det namn som du har inne på eforum och som du kan byta.

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oskar Hansson

Jo det finns det. Man loggar ju in med användarnamnet.

Jag har ju som sagt samma som när jag pluggade på universitetet dvs. ett knutet till program, årskurs och namn. Det var bra då eftersom jag inte behövde lägga ännu ett användarnamn på minnet. Nu däremot skulle jag gärna byta till något annat. Dock inget livsviktigt, men det finns en mening med att byta! :)

 

 

/Oskar

__________________________________________________

 

Laozi - "Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oskar Hansson

Ok! Alltså en ren tillfällighet att det stämde med användarnamnet...

 

/Oskar

__________________________________________________

 

Laozi - "Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det finns det. Man loggar ju in med användarnamnet.

 

Ja? Men det är ju bara du själv som kan se det...

 

Men ta och skriv ett mail (till) till Erik.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oskar Hansson

Som sagt inget viktigt, jag har ju levt med det i flera år sen jag slutade universitetet... säger bara att möjligheten att byta borde finnas och att man visst skulle kunna vilja byta.

 

Sen att det bara är jag som ser namnet spelar ingen roll, det är ju för min egen skull jag skulle vilja byta, lättare att komma ihåg t.ex.

 

/Oskar

__________________________________________________

 

Laozi - "Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte tänkt att byta förnamn, vare sig i verkligheten eller mitt alias här. Blir du glad då?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var hittar du forumnamn? Alias är det som syns på inlägg du gör.

 

Mitt användarnamn och alias är desamma. Däremot är det inte detta som visas när jag gjort mina inlägg, dvs där det står Av:Forumnamn Om jag inte minns helt fel så fick jag ett felmeddelande när jag blev medlem. Där stod att det inte går att ha samma användarnamn som forumnamn när jag försökte välja detta. När jag sen upptäckte vad som var vad så var det för sent. Det jag stör mig på är att detta inte verkar gå att ändra. Mitt namn som visas ovanför inlägget visas ingenstans i mina inställningar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö

Visst går det att avsluta medlemskapet. Det gör du via inställningsknappen i toppmenyn när du är inloggad.

 

Användarnamnet kan du inte ändra. Det går däremot att logga in med epost + lösenord om du inte vill använda ditt användarnamn.

 

//Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt namn som visas ovanför inlägget visas ingenstans i mina inställningar.

Har du märkt att det finns två inställningssidor, dels högst upp en idg-inställningssida och dels till vänster en Eforum-inställningssida.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...