Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kopplingar mellan datorer


Gino

Rekommendera Poster

Tjena!

 

Jag har en 2 bärbara datorer båda har infraröd kan man skicka filer mellan datorerna genom infraröd. Min andra fråga är hur gör jag för att koppla en bärbar dator med en stationär dator, behöver man någon kabel och isånafall vad för slags kabel, hur gör jag för att skicka filer mellan en stationär dator och en bärbar är tacksam för svar

 

MVH/Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det absolut lättaste sättet är att använda en korskopplad Ethernetkabel och sätta på fildelning. Finns i alla välsorterade databutiker för ca 50kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det ju tyvärr inte så att alla datorer är utrustade med nätverkskort.

Då funkar en nollmodemkabel också.(en kabel som man kopplar till parallellportarna på båda datorerna)

Detta är förstås inte lika smidigt och snabbt som en ethernetkabel...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Investera hellre i nätverkskort.

 

Det är ett elände att få igång på en nollmodemskabel. Ibland funkar det på en gång och ibland inte... Jag har endast fått fart på det med en tidig win 95 ver.

Sen är det slött och jävligt.

 

250 spänn så har du 2 nätkort med korskopplad kabel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läste inte första inlägget ordentligt. Till en bärbar är nätkorten mycket dyrare.

 

Det krävs endast en programvara för att köra via IR

 

/Johan

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan>>> Vad är det för programvara man behöver för att köra Ir mellan 2 datorer??

 

Vad heter programmet och vart kan man få tag på det?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittar inte programmet quickbeam på www.download.com har du ingen precis URL där man kan ladda ner programmet ifrån?

 

/Gino

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...