Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Treo eller Tungsten eller..?


_Ela_

Rekommendera Poster

Dags att införskaffa en ny palm.

Vill ha en med bra kalender, mp3, mobil.. Helst inte abbonemang, då jag är bosatt på Malta januari till juli. Den får heller inte vara för dyr..

 

Hittade en tungsten w för 2999:-, grymt tyckte jag!

 

Tips på annat?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på Palms usla serviceavtal så skulle jag välja HP iPaq där det går att köpa till servicen "ny på platsen dagen efter".

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har både Palm Tungsten och HP iPaq.

 

För service på Palm så får man ringa, ringa, ringa och sen får man efter några dagars försök ett RMA-nummer och en adress att skicka Palmen till, sen är den borta några veckor och återvänder från Tjeckien.

 

För service på HP så får man ringa, får svar direkt lämnar adressen till HP och vilken modell det rör sig. Nästa arbetsdag kommer det ett bud med en NY likadan iPaq som vi hade problem med. Tar med sig den trasiga och tackar för sig.

 

http://www.dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010029857

 

Det kostar lite olika beroende på iPaq modell, men det är helt klart värt den extra slanten för 3 år. Om man inte vill vara utan sin handdator upp till en månad eller mer.

 

Eller som en Palm vi har skickat in flera gånger som kommer tillbaka med precis samma fel och deras serviceverkstad hittar inget fel på den.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har haft Palm tidigare och trivts super. Jag hade min handdator i flera år tills den blev stulen, inga problem, ingenting som behövde service.

(Modellen jag är ute efter nu är ju iofs mer avancerad..)

 

Problemet är att jag inte hittat någon iPaq i min prisklass. Jag har helt enkelt inte den exstra slanten som det är värt att lägga ut..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Jag tycker Dell verkar ge mycket för pengarna. Förra veckan fick man en x50v med 640x480 skärm och dedikerad grafikprocessor för 2700 plus moms.

 

Jag har inte kommit till skott själv, men testarna verkar tycka om den:

http://www.testvinnare.se/beta/dev/index.php?function=tests&productId=563&brandName=Dell&productName=Axim%20X50v

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...