Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Gmail inbjudningarna har tagit vägen vart?


Hakinger

Rekommendera Poster

Nu när jag skulle skicka en inbjudan åt en kompis så är inbjudningarna borta!??

Är det bara hos mig eller...?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pentti H skrev:

 

Är det bara hos mig eller...?

100 st ligger och väntar hos mig. Behöver du en?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för svaren. Skulle bara kolla om det bara var hos mig det var så, och det var det ju :/

 

Konstigt, gmail kanske inte tycker att jag delat ut tillräckligt med invites :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

100 st ligger och väntar hos mig. Behöver du en?

Samma här. De ligger där helt onödigt, som att jag skulle behöva alla hundra....

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var en märklig historia det här. Jag vet att jag hade 49 invites kvar sist jag kollade, men nu är dom borta. Men jag märker att jag har invites kvar på ett annat gmailkonto som jag har. Den är nån vecka yngre än mitt första konto från januari eller februari. kanske det är nån tidsgräns på hur länge man har invites?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske det är nån tidsgräns på hur länge man har invites?
Mitt konto är från ungefär november 2004, och jag har alla 100 kvar. Det påverkar, tror jag, om och hur mycket man använder adressen.

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt konto är från ungefär november 2004, och jag har alla 100 kvar. Det påverkar, tror jag, om och hur mycket man använder adressen.

 

Ah..då föll den teorin om nån tidsgräns. Men det har nog inte att göra med hur mycket man använder kontot. Den som inte har några inbjudningar kvar använder jag i princip varje dag, den andra använder jag sällan.

 

Kollade lite i deras faq och där stod nånting om att det kunde bli brist på inbjudningar...Kanske hade dom ont om inbjudningar och såg att det var länge sen jag bjöd in nån (en för ett par veckor sen) och tänkte att den där Pentti utnyttjar ju dom inte ändåså :)

....vad vet jag...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott
Kanske hade dom ont om inbjudningar och såg att det var länge sen jag bjöd in nån (en för ett par veckor sen) och tänkte att den där Pentti utnyttjar ju dom inte ändåså :)

 

Nej nu faller nog den teorin också. Kollade på mitt ena gmailkonto. Jag hade inte skickat någon inbjudan sedan den 27 januari och hade sedan det datumet endast varit inne en enda gång (24 augusti). Men jag hade ändå 50 inviter att dela ut.

 

Kan det inte bara vara så att "det ser ut som" om du inte har några inviter att skicka. Så var det för mig en gång, men då klickade jag bara på "skicka inbjudan" och så ploppade det plötsligt upp 49 inviter att skicka. Möjligen skrev jag något innan klickningen, minns ej.

Men vad jag än gjorde så ploppade det fram 49 inviter helt plötsligt som inte fanns där förut. Eller åtminstone inte syntes.

 

amos

 

 

När pengar talar är sanningen stum

Ryskt ordspråk

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå inbjudningar. Sände iväg en till en som ville ha. Han svarar att registrering misslyckades.

 

Jaså säger jag och känner mig tvungen att bjuda in mig själv:)

 

Ja, mycket riktigt, när man skrivit in allt, lösenord och hela alltet och trycker sig vidare så säger Gmail att inbjudan är ogiltig. han som jag sänt en inbjudan till får då en ny inbjudan av en annan lycklig Gmail användare, dock så är det fina namnet han tidigare valde nu upptaget..

 

Mmh, på kvällen så tänker jag, va fan, jag testar att logga in och visst fungerar det nya kontot. Bara Gmail som var lite knäppt. Likadant visar det sig vara för han jag bjöd, nu sitter vi båda (o)lyckligtvis med två gmail-konton.

 

Jag har nu både förnamn.efternam@gmail och efternamn.förnamn@gmail

 

tyvärr var mitt fina alias här från Eforum upptaget :( Får hitta på något nytt att som "anonymt" namn/konto.

 

Edit: Räknaren är visst nollställd nu så jag har åter 100 inbjudningar på ena, gamla, kontot och 19 (?)i den nya. Man får visst 20 inbjudningar när man startar ett konto, undrar bara vart den saknade tagit vägen?

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

 

[inlägget ändrat 2005-10-07 09:04:48 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glyryfied army von Otter skrev:

 

Jag är intresserad av ett konto till Gmail. Finns det inbjudan till mig?

Välkommen till Eforum!

 

Inbjudan är skickad.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...