Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Chello Vs. ADSL


Moski1

Rekommendera Poster

Jag kommer tydligen att kunna välja någon av dom till hösten.

Och undrar därför om det någon som har en aning om vad som är bäst?

Eller har egna erfarenheter av någon av dom.

Kommer t.e.x hastigheterna kunna tryckas upp

på någon av dom i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Du bör välja ADSL med tanke på att på kabeltv internet som Chello tillhandahåller delar alla i en fastighet på hastigheten medan man ensam utnyttjar en hastighet med ADSL.

ADSL skall man kunna uppgradera till 8 mbit men det lär dröja. Kabeltv internet skall teoretiskt sett kunna köras i 10 mbit men dit är det lång väg (512 kbit idag).

Dessutom så hemsöks Chello av en massa problem så för ditt eget bästa så borde du välja ADSL.

Jag har testat båda varianterna och skillnaden är stor mellan dessa båda.

Dock skall det tilläggas att om du surfar så märker du inte nån jätteskillnad men om du ofta laddar ner program och liknande så är skillnaden mycket stor mellan Kabeltv internet och ADSL.

Hoppas du blivit lite klokare av mitt inlägg :-)

 

 

<-> RebeL9 <->

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte fått ADSL att fungera, men det kan vara nätverkskabeln som strular, det får jag reda på idag. Men annars kan jag inte säga så mycket. Det skall finnas något program till Telias ADSL koppling som håller Inloggningen öppen, Vet ni om den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, men ADSL suger ändå för min del, det går slöaren än Modem, tror någon att det kan ta några dagar innan allat rullar på som det skall?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...