Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ipnat & Tcpip stängs av. Vilka program gör det?


Neotheone

Rekommendera Poster

På svärfars nybyggda och nyinstallerade dator med XP SP2 så funkar bredbands uppkopplingen (tiscali) ett par gånger men efter omstart så försvinner hela nätverksuppkopplingarna bara så där. I enhetshanteraren under dolda enheter finns då Ipnat & Tcpip markerade som stängda och går inte att köra igång igen. Har gjort ominstallation med två helt skilda XP SP2 versioner och det slutar alltid på samma sätt. Någon som har ett förslag?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att göra en NYinstallation, dvs. att via setup RADERA den befintliga partitionen & därefter skapa en ny? (fick för mej att du endast ominstallerat datorn, då "ärvs" en massa inställningar från den förra installationen, vilket verkar ha skett i ditt fall)

 

Hur det går till kan du se i länken i min signatur!

 

Lycka till!

 

 

/Ynf

Ladda ner en professionell & väl genomtänkt installationsanvisning för maximal prestanda, hög säkerhet mot virus & angrepp samt mycket stabil drift på: http://www.tsv14.net

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla installationer har varit rena ominstallationer. Bort med allt, skapat partitioner och installerat från grunden. Ingen reparation eller liknande. Fick den att fungera klockrent efter tredje gången, åkte till svärfar med den, kopplade in hans modem (D-Link 300T med Spray 0.5 men han har ringt och bytt till Telia 2Mbit nu) och allt ballade ur. Alla ikoner försvann dom som fanns kvar hittade inte till bilden som visas brevid namnet. Gick inte att köra något program och när den väl hittade nätverket startade den om. Testade med och utan XP brandväggen och även Bitdefenders. Ingen funkade. Så jag satte mig i bilen hem igen (17mil) och jag har inte vågat starta den än , för funkar den fint här så är det ju hans modem eller kablar eller hus eller kommun det är fel på.

 

Någon som någonsin varit med om något liknande eller kommer alla bara att säga som alla andra man hör med "det har jag aldrig varit med om" eller favoriten "det är omöjligt"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...