Just nu i M3-nätverket
Jump to content

RAS Problem

Patrik Johansson

Recommended Posts

Patrik Johansson

Förstår inte riktigt hur RAS fungerar, Jag har en RAS anslutning som jag kan ringa upp till, jag loggar in mot domänen. Mer händer inte. Inget loginscript körs eller nånting, Vad kan detta bero på

Missade resten...

Jo, RAS är en service som hanterar kommunikation mot inkommande och utgående trafik av datorer.

Den verkar fungerar bra i ditt exempel. Du loggar ju in mot domänen.

Sedan är det vanlig administration som skall se till att en script startas när du loggar in. Har inte mycket med RAS att göra.

En kort beskrivning.

/Klingen

Patrik Johansson

När jag är på plats på kontoret och loggar in mot domänen så körs det ett loginscript, det måste väl vara samma som skall köras när jag loggar in via RAS,

Javisst är det så att den ska känna igen att det är du och startar det script som skall exeveras när du loggar in.. Men om inget händer så ska du kolla om det är ok, med det scriptet.

Ev kan det vara kajka i TCP/IP.. Om man råkar få en dålig nedkoppling kan den sista IP nummret ligga i REGISTRET. Det syns inte med IPCONFIG. Där står det o.o.o.o eller liknande. Testa att ta bort TCP/IP på clienten och för dialup networking adaptern. Sedan lägger du till det igen. Då fungerar det..

Men som sagt jag tror att kopplingen fungerar som den ska men att det blir knas på servern när den skall köra ditt inloggningsscript.

Mer kan jag inte hjälpa dig med..

Jag kan det tekniska inte det administrativa..

Lycka till

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...