Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilken konsol ska vi välja till sonen/familjen


Mykee

Rekommendera Poster

Hej,

 

Tänkte köpa en spelkonsol till sonen, men givetvis kommer flera i familjen att ha kul med den också, men sonen lär ju va prio ett. Bakgrundsinfo....sonen är nu 5 år, så det lär inte vara han sista spelkonsol om man säger så.

 

Nu är vi inte så ambitiösa så vi ska vänta på Xbox360 eller Playstation 3, vi ska slå till nu, närmare bestämt till hans födelsedag om en vecka. Men hur sjutton ska man välja mellan PS2 eller Xbox? (Har inte tänkt att lägga ut pengarna på modda och dylikt till en början.) Att ha samma som kompisarna är ju ett bra argument, men där är det ingen som har en ännu. Vilken har bäst utbud med bra spel för barn i hans ålder och några år uppåt? Jo jag vet, game cube är ju ett alternativ, men inte många har ju den, och lite xbox och ps2 spel kan jag ju säkert låna från bl.a jobbarkompisar, där finns både och.

 

Ja, beslutsångesten är total, HJÄÄÄÄLP, spelar det någon roll överhuvudtaget?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken har bäst utbud med bra spel för barn i hans ålder och några år uppåt?
Där har du den mest inressanta frågan tror jag. Varken Xbox eller PS2 riktar väl sig till barn i den åldern jämfört med GameCube... Men själv förespråkar jag förståss Xbox. :)

 

| Noisekiller |

Pengar betyder inte ett lyckligt liv men bekvämlighet i ett olyckligt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite xbox och ps2 spel kan jag ju säkert låna från bl.a jobbarkompisar, där finns både och.

Kolla upp vad de har för spel för så små barn och se i vilken miljö det finns flest. Det finns ju i alla fall mycket mer för förskolebarn i PC-miljö, så om det var min pojke så skulle jag ju välja en gammal dator i stället för en spelkonsol och köpa en spelkonsol om 3 år när han kan köra bilspel etc med behållning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorn använder han redan för spel. Men han vill verkligen ha en spelkonsol och inte sitta framför datorn och knappa. Varför han vill det kan man ju fråga sig, men jag kan inte klandra honom, visst kan det va rätt skönt att sitta i fotöljen framför TV-n och spela än framför datorn. Så mao, dator eller spelkonsol frågeställningen är vi förbi, datorn finns, nu ska det bli spelkonsol.

 

Och som gondor lias påpekade så klarar en 5-åring med hyfsat mycket spelvana bilspel alldeles utmärkt. Need-for-speed underground kör han utan problem, problemet med en hel del spel är väl snarare att läsa menyer och förstå engelska (text och tal). Det är väl också då en frågeställning som är intressant. Är det någon av dessa konsoler där det är vanligt med spel översatta till svenska? Det är väl vanligast för spel till små barn.

 

Det lutar i alla fall åt en Xbox, men jag har inte hittat argumenten till varför Xbox och inte PS2. Varför inte GameCube, jo för att jag tycker det finns fler spel i min smak till PS2 och Xbox, och jag kommer givetvis också spela ;-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...