Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
jankhan

data

Rekommendera Poster

Häromdagen köpte jag en ny hårddisk och installerade den som master i lådan och installerade op.programmet på nytt för att ville ha ordninp på hden. Nu kan inte hitta mail som fanns i min inkorg (outlook) i den gamla hårddisken! samtliga kontaktar och mail kommer jag inte åt! Om någon kan hjälpa mig med att hitta dem. adresser och viktiga mail !

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Adresser

Adressboken har filnamnstillägget *.wab och går att öppna som vanligt genom att dubbelklicka. sök efter *.wab så hittar du

Eller leta här:

D:\Documents and Settings\USER\Application Data\Microsoft\Address Book

där USER är det användarnamn du är inloggad i winows med.

Importera mail och adresser

Öppna Outlook Express och välj Arkiv, Importera, Adressbok och Arkiv, Importera, Meddelanden. Bläddra till .wab-filen respektive den gamla Outlook mappen.

[inlägget ändrat 2005-09-26 01:41:24 av softstate]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej och tack för svaret! gjorde precis på samma sätt som du beskrev men utan nåt resultat. vill bara påminna om att det gäller Microsft outlook och inte outlook express.När man vill imprtera så finns inget alternativ för att importera från Microsoft outlook till microsoft outlook! Har detta nåt betydelse i, att jag hittar inget när jag går efter dina anvisningar)?

[inlägget ändrat 2005-09-27 01:20:09 av jankhan]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Här är jag inge! Gör precis vad som ni har skrivit men få inget resultat. Använder mig även av sökprogrammet "copernic" men får inget. Jag hundra på att matrerialet finns men att inte kan hitta det. För jag har inte raderat nånting. ! VAd skall jag göra!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För att hitta .pst-filen så behöver du kanske ställa in Utforskaren så att du ser dolda mappar och operativsystemfiler (Mapp-alternativ - Visning) samt se till att söka i sådana mappar också.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Även så gjorde jag och sökte men inget hittade jag! Vad mer kan jag göra för att hitta mina mail i inkorgen? Hjälp! Förresten jag skulle vilja även flytta ett DVD player program från ena hårddis(slave) till den andra(master) hur gör man då? är jätte tacksam om nån skulle kunna förklra de två saker för mig mer specifik?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du XP på datorn och även på den förra disken?

Du kanske måste ta över rättigheterna för den disken som administratör för att kunna hitta filerna du söker?

Kan du se dina andra filer i mappen för mina dokument på den gamla disken eller är dom också borta?

Tunna/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...