Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

TNT-2 PCI


Anders Olsson6

Rekommendera Poster

Anders Olsson6

Har köpt ett PixelView Riva TNT-2 M64 PCI kort till min Pentium 200 MMX, Win 95, och det är alldeles omöjligt att få mjukvaran att fungera riktigt, har ändrat i biosen assign Irq to Vga, så datorn hittar kortet vid start och tittar man i enhetshanteraren så står det att kortet fungerar och inga konflikter men ändrar jag till mer än 16 färger så låser sig datorn vid start, har bytt kort till ett likadant men båda krånglar.

Har prövat olika pci platser men samma resultat, mitt gamla Hercules 128.3D kort är bara att sätta in och installera från cd-rommen, inga problem. Har laddat ner dom senaste drivrutinerna från Nvidias hemsida men det går inte att få det installerar riktigt, har prövat med drivrutinerna från cd-rommen som följde med, det finns några alternativa där också, men det är alldeles omöjligt. Det kanske inte passar till min gamla Pentium 200MMx.

Någon som vet?

 

Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DEt ska funka!!!

 

TEsta att plocka bort alla gamla drivisar....deleta win katalogen och installera om om det behövs..

 

ett kort jag installerade krävde att man använde "Standard pci VGA" innan man installerade orginal drivisarna.....testa det också...

 

 

/Daniel

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Olsson6

Det går att ladda ner ett program som uppdaterar biosen, vågar man göra det tro? Det kanske inte går att installera om det gamla kortet om det nya inte går.

TNT-2 klortet har ju flash bios, det ser man ju vid starten av datorn för då kommer det upp en text som säger vad det är för kort som sitter i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dennis Wallman

Så enligt dig har allt som visar vad det har för BIOS Flash-BIOS....? I think not.

Vad skulle en eventuell flashning av BIOS:en på det nya kortet ha med det gamla att göra? Prova bara, så länge flashen går bra har du inget att oroa dig för.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...