Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

XAVi X8222r och BBB 8/1


Redz

Rekommendera Poster

jag fick mitt modem för 2 dagar sen och jag lyckas inte få det att funka i active mode....har ingen router eller liknande utan bara modemet. Vad göra? Bridgeläge eller router? Inställningar?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
  • Svars 70
  • Skapad
  • Senaste svar

Hittade denna tråden, som tur var. Är det någon som har lust att guida mig (via msn kanske) hur jag ska göra för att få det att fungera? Har samma problem som alla andra här, men vet inte riktigt vad jag ska ändra på. Har bara modem, ingen router. MVH Jessica msn apelsinskal@telia.com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis fått detta nya modem från BBB. Innan jag bytte modem hade jag inga som helst problem med mina webbservrar men nu verkar det inte som om de går att nå utifrån. Det går bra att surfa på dem på localhost men som sagt inte utifrån. Har du något tips om vad jag ska göra för att lösa problemet? Det vore otroligt snällt.

mvh

Ann-Sofie

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snoffy skickade denna länk= http://192.168.1.1/cgi-bin/webcm?getpage=../html/setup/modem.html

 

Jag undrar med vad dessa inställningar gör???

 

Det är visst olika inställningar till detta modem som går att nå via länkar.

Vore väldigt tacksamt om någon kunnig kunde göra en guide till dessa.

 

 

[inlägget ändrat 2006-01-26 12:56:28 av ZombieJesus]

[inlägget ändrat 2006-01-26 12:57:04 av ZombieJesus]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Har också XAVI 8222r, har det är jäklans mkt problem håller jag med om.

 

Speciellt jobbigt att man inte kan öppna portar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min startsida på modemet har nu bytt utseende till en brandad BBB version, och Avancerade Inställningar finns som en länk, där kan man nu direkt utan att hacka nånting öppna portar och se DHCP-leases.

 

Hoppas ändringarna står sig nu också, även efter omstarter och omflashar.

 

[bild bifogad 2006-04-18 15:25:32 av Snoffy]

824631_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är likadant för min del men tyvärr så innebar mjukvaruuppdateringen att jag inte längre kunde surfa till vissa sidor, t ex hemnet, aftonbladet, expressen etc när jag hade modemet i "vanligt" läge. Därför har jag återigen modemet i bryggat läge och då funkar det mesta och modemet kopplar inte längre ner sig en gång per timme. Jag antar att man får vara glad åt uppdateringen, men det känns ändå konstigt att det måste vara så mycket strul med BBB.

Funkar allt för dig efter uppdateringen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aftonbladet, Hemnet och Expressen samt alla andra siter jag besöker funkar alldeles utmärkt. Upplever än så länge inga andra konstigheter heller.

 

Ditt problem med att besöka dessa siter är troligtvis inte relaterat till modemet då den inte filtrerar på nåt vis. Kan vara nåt DNS relaterat fel i cachen typ. Prova igen, och starta om allting.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten lustig grej om ni tittar på skärmdumpen jag bifogade i mitt inlägg ovan är att jag är ansluten med 8128 Megabit/sekund! Schysst med 295:-/mån för 8Gbit/s...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet uppstod efter att jag fått uppdateringen utan att något annat ändrats och löstes genom att sätta modemet i bryggat läge. Datorn har inte startats om däremellan, det är typ veckor sedan jag startade om min dator. Så jag är helt övertygad om att det berodde på mjukvaran precis som det berodde på den gamla att modemet tidigare kopplade ner.

 

Men bra att det inte krånglar för dig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har haft liknande problem som alla andra här men det mesta har löst sig nu. sökte dock på "AR7RD",hittade det via: Modem Status-Product Information-model number, och då hitta de jag en manual till ett bredbandsmodem med router som ser likandant ut och har, vad jag kan se, samma spec. http://www.axtronics.com.tw/manual/Manual_AX200_Eng.pdf.

det modemet är inte "låst" som det man får från bbb är och alla funktioner fanns med. Jag funderar på om man kan uppdatera FW själv och isåfall få bort den här "låsningen" av modemet?

 

/Altaxis

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

En liten fråga bara

 

Har försökt brygga skiten men får det inte att funka som det är tänkt. Det verkar det som om min router (D-Link DI604) blir tilldelad en IP men kommer inte ut på nätet ändå. Försöker komma åt modemet på 192.168.1.1 men det går inte. Har mjukvaruversion 1.A08B2T36.8222A

 

Är säkert bara någon liten bagatell jag inte tänkt på men vilken. Lite tips hade varit uppskattat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Hur gjorde ni så att firmwaren uppdaterades??

 

och på den nya firmwaren, går det att komma åt webfilter.. för att spärra vissa sidor o så, under advance..?

 

mvh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej

 

Ledsen att jag drar i en gammal tråd men är det här problemet löst med 55min mellan nerkopplingarna i bryggat läge?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det är löst för de flesta, BBB uppdaterade firmwaren till modemet och det löste problemet. Men man måste vara ur bryggat läge för att kunna få uppdateringen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man den automatiskt eller måste man kontakta segisarna (BBB support), vilken version är det som gäller?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

hej

 

jag vill beställa BBB med den här modemet , Vad tycker ni om detta ?

jag ser att alla klagar om modemet , är det fortfarande fel på det eller de har fixat ?

 

;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag bytte till BBB (24 Mbit) nyligen och fick ett XAVi X8222r modem som jag kör i bryggat läge med en netgear router. Funkar klockrent.

Jag var lite reserverad innan då jag läste denna tråd, men för mej finkar det bra. Jag frågade BBB's tekniska support om ev. problem med modemet och dom svarade att det beror på vem som är nätleverantör. För mej är det skanova, och det verkar funka bra.

 

/Christian

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Någon som har fått problem med att port forwarding försvinner på sistone? Mitt modem verkar släppa inställningarna eller har det varit uppdateringar den senaste tiden?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...
Xtravagance

Eftersom jag INTE är en guru av hårdvara skulle det vara kalas om nån vänligtyp skulle vilja bemöda sig att förklara på ett idiotsäkert sätt hur man får detta skitmodem att verkligen lyda de order man ger. Får absolut inte DC att ta emot nån info utifrån däremot så kan man hämta om man säger. Alltså ladda ner NEJ Laddu upp Ja !? Varför detta ?

 

Hilfe snälla

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...