Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

hur chattar man i Skype ?


SatuMare

Rekommendera Poster

Under Skype kontakter finns möjlighet att chatta (högerklikca på ikon)

Men hur får jag in där alla mina kontar från listan Skype Out kontakter ?

Kan man skapa flera sådana listor ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm, vad är det du vill göra egentligen, som det låter nu så vill du chatta (text chat?) med dina Skype Out kontakter. Skype Out är vanliga telefonnummer. Hur du ska kunna chatta med vanliga telefoner vet jag inte :P

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en ikon med bokstaven A på verktygsfältet

Den är till för chat

Men de flesta kontakter har en gråad A, endast få har aktiv A

Vad beror det på ?

För övrigt undanber jag mig spydiga svar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, var inte mitt svar nog?

Du kan inte chatta med SkypeOUT kontakter. SkypeOUT är bara vanliga telefonnummer (telefoner) o inte några skypekonton (datorer) som "vanliga" skypekontakter är.

Jag vet inte hur jag ska förklara bättre ...

 

Om det trots det handlar om vanliga skypekontakter o det trots det är inaktiverad chattknapp, så kan det bero på att antingen du eller kontakten i fråga har för gammal Skype version.

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad skulle det fylla för funktion?

Skype är ju inte första hand ett chat-program, att man kan chatta med folk istället för att ringa dem är mest en bonus.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skype har ju en chat funktion och denna skulle kunna göras ännu intressantare med webchat, annars måste man använda MSN.

Risken är stor att Skype blir utkonkurrerad av andra program som har fler funktioner och är billigare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skype har ju en chat funktion och denna skulle kunna göras ännu intressantare med webchat, annars måste man använda MSN.

Det måste man knappast även om de flesta säkert använder MSN, ICQ eller något annat för just sånt som man använder sådana program till. Skype är inte i första hand ett chat-system.

Skype konkurrerar i första hand med Gizmo och andra system för internetbaserad telefoni, att man kan chatta med folk istället för att ringa dem är lika lite konkurrent till MSN som möjligheten att skicka SMS från en mobiltelefon.

 

Hur många känner du förresten som accepterar anonyma chat-meddelanden från webbsidor till sin MSN eller ICQ?

 

Risken att något som kommer in på marknaden efter MSN och ICQ och på nolltid skaffar miljontals användare helt plötsligt skulle bli utkonkurrerat av dem känns rätt liten. Om den risken var överhängande skulle de inte skaffat så stor marknadsandel från första början.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...