Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

produktbilder i nyhetssida


RedTech

Rekommendera Poster

Sitter dagligen och läser ett flertal sidor med de senaste tekniska prylarna, samt en massa spelnyheter. Funderar på att göra en egen sida där jag samlar de nyheter jag tycker är intressanta. Men vet ej hur vida jag får använda bilder på produkterna jag läst om, visst jag vet att vissa företag ger en tillåtelse på sina sidor att man får använda bilderna på produkten.

 

Jag vet också att man inte får använda andras bilder utan tillåtelse, men om jag nu skulle uppdatera min sida konstant med de senaste nyheterna så skulle det ta en evighet att skriva alla mail, och sen att få bekräftat att jag får använda bilden på min sida. Bilderna kommer ju bara att användas i syfte av upplysning av tillverkarens produkt, skulle även kunna ses mer som reklam för deras produkt. Är det lagligt att använda bilderna för att skriva nyheter om produkten? Om inte, finns det nått man kan skriva (på min hemsida) för att slippa behöva fråga om tillåtelse innan jag använder bilden? T.ex.

 

"Intended for informational purpose only...."

 

Annars, hur får till exempel M3 rätten att publicera bilder på de absolut senaste produkterna?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...