Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skype har ingen support

SatuMare

Rekommendera Poster

Har ni också samma erfarenhet

Jag har inget svar när jag skriver mail till Skype

De har förstås ingen tel support och gömmer sig som anonyma skummisar, fast det är ett miljardföretag

Jag har version 1. 4. 0. 56 beta

Undrar i vilken fil som mina adresser är lagrade, jag skulle vilja göra backup på den

Kan man ringa 020 nummer med den ?

Att ringa mobilnummer verkar vara dyrare än att ringa från vanlig telefon

Finns det konkurrenter till Skype ?

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Har ni också samma erfarenhet

Jag har inget svar när jag skriver mail till Skype

Varför använder du inte support-forumen då? Det är där Skype lämnar support, inte via mail.

http://forum.skype.com/index.php

De har förstås ingen tel support och gömmer sig som anonyma skummisar, fast det är ett miljardföretag

Spar på skitsnacket.

Jag har version 1. 4. 0. 56 beta

Undrar i vilken fil som mina adresser är lagrade, jag skulle vilja göra backup på den

Om jag inte missminner mig så är adresserna lagrade på en server, när jag lägger till en kontakt på jobbet så finns den automatiskt hemma när jag kommer hem. Ungefär som med ICQ eller MSN.

Kan man ringa 020 nummer med den ?

Det borde bero på den som har 020-numret. Eftersom det är mottagaren som betalar 020-nummer kan de välja vem de släpper in, av den anledningen är det t.ex många som inte accepterar mobilsamtal till sina 020-nummer.

Att ringa mobilnummer verkar vara dyrare än att ringa från vanlig telefon

Så är det naturligtvis (iaf sålänge mobiltelefonbolagen tar mer för att förmedla samtalen än övriga bolag).

Finns det konkurrenter till Skype ?

Ja, ett flertal. Både riktig IP-telefoni och lösningar som påminner om Skype.

Länk till inlägg
  • 2 veckor senare...
Om jag inte missminner mig så är adresserna lagrade på en server, när jag lägger till en kontakt på jobbet så finns den automatiskt hemma

Vidhåller att det fungerar så, noterar dock i Skypes FAQ att de också säger att alla kontakter finns här:

C:\Documents and Settings\<yourname>\Application Data\Skype\<yourskypename>

Kanske kan vara värt att göra backup på.

Vad gäller möjligheten att ringa 020-nummer så står det så här:

The following countries and number ranges are supported and are free of charge to all users. We're working on the rest of the world.

* France: +33 800, +33 805, +33 809

* Poland: +48 800

* UK: +44 500, +44 800, +44 808

* USA: +1 800, +1 866, +1 877, +1 888

http://support.skype.com/index.php?_a=knowledgebase&_j=questiondetails&_i=24

Så 020-nummer går nog inte alls i dagsläget (i Sverige).

[inlägget ändrat 2005-09-30 21:51:42 av fhe]

Länk till inlägg
  • 4 veckor senare...

Nej, det verkar som om de inte har tel support inom Sverige..

Skype är gratis om man ringer från dator till dator men skypeout (när du ringer till fast tel eller mob) är ganska dyr.

Det finns många konkurrenter till Skype, ett bra ex. One Telecom (www.onetelecom.se) med "riktig IP-telefoni".

[inlägget ändrat 2005-10-27 19:13:52 av sandrasvensson]

Länk till inlägg
Skype är gratis om man ringer från dator till dator men skypeout (när du ringer till fast tel eller mob) är ganska dyr.

Allt beror ju på vad man jämför med, för de allra flesta är 16 öre per minut till större delen av världen inte att betrakta som "ganska dyrt" även om man naturligtvis kan komma undan billigare med t.ex telefonkort om man vet mellan vilka två länder man ska ringa.

bra ex. One Telecom (www.onetelecom.se) med "riktig IP-telefoni".

De har ju inte ens en fungerande webbsajt, dessutom blir det knappast mer eller mindre riktigt för att man har en annan teknik.

Länk till inlägg

Javisst, allt beror på jämförelsen.. Jämför själv får du se ;)

Jag bryr mig inte om websidan. Det viktigaste är väl att man kan göra sina samtal och det kan jag..

Länk till inlägg
Javisst, allt beror på jämförelsen.. Jämför själv får du se

Gissa två gågner varför jag behövde komma åt den trasiga hemsidan?

Jag bryr mig inte om websidan. Det viktigaste är väl att man kan göra sina samtal och det kan jag..

Jag har en liten gnagande känsla av att du sysslar med det som brukar kallas gerillamarknadsföring (vilket naturligtvis inte vore tillåtet) men om man nu antar att du faktiskt är kund, skulle du inte kunna berätta vad det skulle kosta för min sambo att ringa sin kusin i Sidney med onetelecom och sina kompisar i Storbritannien så kan jag lite snabbt avgöra om besparingen från dagens 16öre/minut är värd en mindre flexibel lösning som inte gör det möjligt att ringa mig på mitt 031-nummer när jag sitter på ett hotell i New York.

[inlägget ändrat 2005-10-31 10:53:51 av fhe]

Länk till inlägg
Jag har en liten gnagande känsla av att du sysslar med det som brukar kallas gerillamarknadsföring
Lustigt, det har jag med. :)

Men så länge sandrasvensson håller sig till topic och inte driver iväg med massa reklam-inlägg får hon fortsätta.

| Noisekiller |

Moderator för IP-telefoni

Länk till inlägg

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...