Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Grafik problem (Geforce 4)


;););)

Rekommendera Poster

Jag har formaterat om min dator, och grafiken blev helt dålig därför behöver jag Drivrutiner till min Grafikkort "Geforce 4 Ti 4600" om ni vet var jag kan ladda ner Drivrutiner till denna så skriv tillbaks snälla :thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan nån hjälpa eller? med att fixa Geforce 4 Ti 4600 drivrutiner, jag har kollat överralt på www.nvidia.com hittar inte nåt där på "Download Drivers" det kommer bara drivrutiner för Geforce 6 ..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Du har missförstått något. Drivrutinerna under "Graphics driver" - "Geforce and TNT2" - funkar för alla Geforcekort.

 

Observera att varje ny drivrutin inte innehåller något nytt för alla kort.

Har du Windows XP eller Windows 2000 är det här den senaste som du ska ha:

http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_78.01.html

 

Vid drivrutininstallation, avinstallera de gamla drivrutinerna först.

 

/ m

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

asså NEJ, det hjälper inte med grafiket fortfarande dålig.

 

på viket sätt dålig? Du har ett Geforce4-kort - inte direkt ett kort i toppklassen idag.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade mycket bättre grafik förut innan jag Formaterade om datorn helt, pga ett virus och jag har försökt allt att få tillbaka den grafiken jag hade och hittar inte dem rätta drivrutiner jag behöver för Geforce 4 Ti 4600 och jag har laddat ner alla drivrutiner på nvidia som jag kan hitta men grafiken förbättras tyvär inte kanske bara Jätte lite men vill ha så bra som jag hade förut ..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och förresten så funkar det inte alls för alla Geforce, läste nyss om den det stog "ForceWare 78.01 adds support for GeForce 6500 only." >.<

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, senaste drivrutien har stöd för ditt grafikkort. Förändringen mot tidigare versioner är dock ingen för dig, det är bara stöd för funktioner i senare grafikkort som ändras i princip. Din kvalité på grafikken beror knappast på drivrutinversionen, utan säkert på något annat.

 

från v45.23 brukar Nvidias drivrutiner anses vara "mogna". Kör själv hemma, på mitt G4Ti4200 v 60+ någonting och det fungerar utmärkt.

 

SÅ - påvilket sätt är grafiken dålig? I spel? skrivbordet? Upplösning? Färger? Långsam?

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ohhh, Tibia...

 

Som sagt, det är nog inte drivrutinen som spökar utan någon inställning i spelet eller i drivrutinen.

 

Leta, testa, ändra. Ge oss en skärmdump...

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer ett förslag från min son:

Tryck på Options i högerkanten

Välj Graphics

Välj Advanced

Avbocka Don't stretch/shrink the Map

Avluta alla fönstrena med Ok

Dra sedan ner linjen just under mappen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack så mycket mitt problem är löst nu återstår bara ett problem, jo det är såhär att mitt ljud fungerar inte och jag tror jag behöver Drivrutiner och jag undrar var jag kan hitta det? :/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du menar att ljudet aldrig fungerar så är det nog bäst att du ställer en ny fråga i Ljudkorts-forumet, där får du också om möjligt skriva vad du har för ljudkort.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...