Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Typsnitt


leidefeldt

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har fått en fil som innehåller ett par typsnitt. Men jag vet inte riktigt hur jag ska få filen att extracta typsnitten. Windows vill inte öppna den men jag vet att det funkar på mac. Finns det något som vet om ett program som klarar av att öppna sitx - filer?

 

 

/ Leidefeldt

 

Ju mer man vet desto mer vet man att man inte vet

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skit bra. Nu funkade det att packa upp filen. Men i den filen som jag packade upp låg det fontlistor. LST-fil. Hur ska jag göra för att installera typsnittet. Har testat att dra filen till windows/fonts med det tyckte inte datorn om. Förslag?

 

 

/ Leidefeldt

 

Ju mer man vet desto mer vet man att man inte vet

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oftast så går man in i teckensnitt (fonts) i kontrollpanelen och under arkiv klickar på installera nytt teckensnitt.

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja oftast. Men inte den här gången. Windows accepterar inte filen

Det är en fil som innehåller flera typsnitt. En hel familj så att säga. Man ska kunna öppna filen och sen typ välja vilka man ska installera.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju det som är porblemet. Att jag inte har det. I mac så var det bara och öppna men inte i windows. Det kommer bara upp en ruta som frågar om man vill söka efter program som klarar av det via microsofts hemsida. Men det ger inget förslag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om filen heter .lst så har jag inget förslag tyvärr, har kollat lite på adobe fonter men hittar inget som öppnar en lst fil i windows.

Kanske någon annan har ett förslag.

 

Kollade dessutom denna sida om fonter för mac och windows, undrar därför om de fonter du har fungerar i windows ifall dom är ämnade för mac.

 

http://www.asy.com/fonts.htm

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...