Just nu i M3-nätverket
Jump to content

TNT, TNT2 eller Voodoo3?

Joakim8

Recommended Posts

Hej!

Med risk för att upprepa säkerligen en tidigare ställd fråga.

Jag har en PII 233MHz, AbitLX6, 64Mb RAM och ett helkass 3D Charger 4Mb AGP.

Min fråga är nu:

Klarar min dator av att köra ett 32 Mb TNT2-kort eller kan jag högst anv ett TNT 16Mb-kort?

Kanske kan jag rent av köra ett Voodoo3 2-3000 16-32MB? Spel som Quake3 bör gå att spela tämligen smärfritt hoppas jag.

Jag tänkte högst lägga 6-700:-(beg är det väl som gäller då); eftersom jag sparar ihop till en ny dator inom en snar framtid.

Råd mig!

Hälsn. Joakim

• 2 weeks later...

Köp ett begnatt voodoo2 så länge och

sattsa pengarna på en bättre dator.

Voodoo2-kortett brukar fungera bättre

på slöare processor.

Voodoo2-kortett brukar fungera bättre

på slöare processor ??? HAHAHA Jag aldrig sett nån idiot som du..Voodoo2 funkar bra med gamla datorer för att Voodoo2 e gammal

Du kan köpa TNT2 självklart.(om du e ute efter snabbast på samma prisklass)..P2 233 duger än med 64 mb :)

Mattias Björck

Du BK.

Dags att läsa på lite bättre tror jag.

Köpa tnt2 till en p2 233 är som att köpa en turbo till en trampbil.

Tnt2 kräver processorkraft för att kunna sträcka ut ordentligt.

Voodoo 2 avlastar cpu mer.

Mitt tips.

Köp en celeron+adapter (om ditt

moderkort stödjer detta?) och så

köper du ett TNT2 kort så får du

bättre snurr i din dator.

Köp ett voodoo3 2000 AGP, isåfall. en gång i tiden hade jag ett voodoo2 12mb ihop med en k6-2 300. jag bytte upp mig till voodoo3 2000. väldigt stor skillnad i både grafik och hastighet.

Går att överklocka rätt rejält. har mit i 180 MHz.

kanske det tar mer tid att starta spelet ?!? men när man spelar så blir TNT2 snabbare än voodoo2 ändå. Voodoo2 e i samma prestandaklass som gamla TNT

Mattias Björck

Ledsen men jag måste anmärka lite på dig igen.

Tnt har faktiskt bättre prestanda än voodoo 2. En av orsakerna att jag sitter på ett stb 4400 (TNT) istället för voodoo2. Vad jag menar med det första inlägget är helt enkelt att man inte utnyttjar kortet fullt ut. Nu vet jag iofs. inte hur stor prisskillnad det är på voodoo2 och tnt2, men jag antar att tnt2 är lite dyrare, så det jag ställer mig frågande till är: är det värt priskillnaden att satsa på tnt2?

/M.

Voodoo 3 i all ära men jag tror personligen mer på TNT 2, iofs mer värme i burken men det brukar inte vara några problem. Har själv haft ett voodoo 3 2000 AGP till min gamla AMD K6-2 350 MHz:are körde det också i 180 MHz men då kräver även det kylning för att inte hänga burken.

Satsa på TNT 2 eller vänta någon vecka och slå till med ett GeForce (1) kort så drar det till i burken, vet dock inte hur din dator tar ett Geforce-kort.

Jag rekommenderar TNT 2 p.g.a. OpenGl APIN då den kommmer mer och mer tillsammans med Direct3D, du kan dessutom köra med 32-bitars färg på ett TNT 2, en omöjlighet på Voodoo-korten överlag.

jag stödjer fullt cybre...hubert e kanske mkt snål pojke...kolla istället bugsoft buyer guide och kolla hur mkt kostar tnt2 !! vad spelar det roll om kortet utnyttjas inte fullt ? tnt2 e (avsevärt) snabbare än skitvoodoo2...varför inte tnt2 ultra..hehe (men det e lite dyrare iaf)

Drivrutiner e bästa, nvidia e bäst !!!

Kära BK det är inte min plånbok det handlar om utan Joakim8s plånbok.Om vi ska dra in ordet skit så slängde jag ut mitt skitTNT2ultra för länge sedan.

vilket grafikkort använder du då?

jag menade "skit" voodoo2 för att det e mkt gammal...det har varit bra men inte nu ....det e ännu värre med 3dfx drivrutiner som jag har använt förrut med min fd banshee

Du BK , har du någonsin kört ett TNT2 på en PII-233. Sist jag såg en sådan kombination så var det som att titta på en super8-film.

javisst men det var på p2 300...(det funkade bra, tycker jag)

men jag trodde inte att det var så stor skillnad mellan p2 233 o 300... så köp s3 virge 2mb till p2 233 :))

PII-300 är nog bättre lämpad för detta.Banshee har jag aldrig haft äran att testa men jag har hört att den inte var bra???

Voodoo2 var snabbare än banshee iaf (bara några fps :) men 2D var suverän!!

3dfx drivrutiner krånglade..det var jobbigt..annars hade jag kul med banshee på ett år på k6-2 350..banshee var lite snabbare än TNT1 på vissa spel..3dfx drivrutiner var ju optimerade för 3d now

• 2 weeks later...

Är det smärtsamt att köra en p233 och ett TNT2 kort. Eventuellt blir det en k6-2 300 om moderkortet vill. Saken är den att vodoo3 2000-kortet är sällsynt. Kanke skulle kolla efter ett vodoo2 kort?? Tänkte bara köra äldre spel ändå( HL, Unreal). Har ändå en nyare dator också.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...