Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

8 timmar..


InterNettan

Rekommendera Poster

Thomas Tydal

> Grejen är den att om det är en egengjord DVD med saker på som

> inte har ett ® eller ett © eller annat så är det ju som det ska vara.

 

Om det är ­© eller inte spelar ingen roll. Det tecknet saknar betydelse i svensk lag.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det du ÄGER dvs det du köpt i butik. Att äga något kan iofs tolkas lite osm det vill men vad jag menar är: Det du ÄGER är något du köpt. Har du fått något äger du det också, bara det i sin tur är köpt i butik. Ungefär så. Ah, jag snärjer in mig. Avslutar här.

Tack.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du ÄGER är något du köpt. Har du fått något äger du det också, bara det i sin tur är köpt i butik.

Butik eller inte har inte med saken att göra och du har helt rätt i att du äger plastskivan och du får göra vad du vill med den (elda upp den, använda den som leksak eller som ölunderlägg).

Musik, filmen eller datorprogrammet som är lagrat på skivan är du däremot inte ägare till, vad du får göra med innehållet bestäms av bl.a upphovsrättslagstiftningen.

 

Upphovsrättslagstiftningen lägger dessutom inte den minsta vikt vid vem som äger en fysisk produkt så att du skriver ÄGER med stora bokstäver överallt saknar betydelse.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Medhåll 100% - det blev en höna av en fjäder. Off-Topic är vad detta är så jag avlsutar med att säga: Ha det gött!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe.. det är roligt att hela "debatten" grundar sig på:

 

Kan va kul att ge bort en skiva med nåns favoritserie, med en lite eget designad meny, på en dvd som man kan kolla på i vilken spelare som helst.

 

 

Jag som började denna tråd har egentligen inte poängterat att det är någon annas ägodel jag tänkt bränna. Det var ju faktiskt bara ett exempel.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag som började denna tråd har egentligen inte poängterat att det är någon annas ägodel jag tänkt bränna. Det var ju faktiskt bara ett exempel.

 

Precis!

 

Fascinerande hur saker kan utveckla sig ;)

 

Hur gick det med din ursprungliga fråga förresten?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ber dig om ursäkt ang. mina poster om det de handlade om... ;) Jag läste inte så noggrant vad det egentligen handlade om och sedan hade jag väl en mindre lyckad afton rent allmänt.. ;) Hursomhelst.. Ha det gött!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men skärpning!

 

Ett halvdussin inlägg raderade, sådeså. Dessutom finns det en stor fin glänsande knapp som stänger trådar, om inte detta räckte alltså ^^

 

.Wey - moderator. Kanske.

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

[inlägget ändrat 2005-10-09 21:34:11 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...