Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur lägga in Mpeg-4 filer i PSP?


Per-Åke N

Rekommendera Poster

Hej

Har försökt lägga in mpeg-4 filer i PSP, men den säger bara no video found, jag har testat olika varianter. Lagt filen under roten, eller i ett bibliotek som jag kallat video, eller videos. När man lägger in mp-3 or så står det i handboken att man skall skapa ett bibiliotek som heter music och det funkar.

Är det nåt speciellt med de mpeg-4 filer som pspNkan läsa. jag har konverterat en del filer med ett program som heter AVS video konverter där det till och med finns ett speciellt alternativ för PSP-MP-4 filmer. Kan nån hjälpa mig?

 

 

 

 

KAFKA hade inte heller det så roligt!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

En komplett guide till ditt problem finns här. http://www.engadget.com/entry/1234000980024404/

Se bara till att skapa rätt mappar på rätt ställen. 3gp converter, som nämns i guiden, är ett mkt simpelt program , men det funkar!

Här ska alltså filmerna läggas:

E:\MP_ROOT\100MNV01

 

Skapa en ny mapp som heter MP_ROOT direkt på kortet, inte i PSP mappen.

 

mvh

//Gustav

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

AAARRGGHH!!! Snart slänger jag min PSP!!

 

JAg gör precis som man SKA göra när man lägger in MP4 filmer i E:\MP_ROOT\100MNV01

 

Men ändå kommer dom inte upp.

 

Är det för att jag uppdaterade maskinen till V2.5 som man inte kan lägga in filerna?!?!?!?

 

I 2.0 kunde man inte längre spela emulatorer och nu med 2.5 kan jag tydligen inte lägga in filmer heller!!

 

Snart........nej måste lugna mig...men Sony ligger risigt till ;)

 

Trodde man skulle få ha kul och lägga in vad som helst i PSP. Vilket va ett stort skäl till att jag skaffade den :(

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Vi har haft stora problem att lägga in MP4 filmer på PSP:n och har varit tvungna att skaffa ett program som heter PSP Video manager.

 

Man plockar upp filen i detta program, ansluter PSP:n med usb och sedan när man för över filen / filmen så skapar detta program ytterligare en liten fil som är nån slags styr fil för detta med att spela film på PSP denna måste också vara med i överföringen.

 

Utan denna så funkar det inte. tratr jag i alla fall eftersom vi inte fått till det på nåt annat sätt.

 

Tråkigt med alla dessa proprietära format som gör att man blir bunden till händer o fötter när man skaffar prylar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...