Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Alla lampor flimrar?


Laney

Rekommendera Poster

Plötsligt har alla lampor i lägenheten börjat flimra. Huset är byggt på 40-talet, men stamrenoverat och så även elen (är jag rätt säker på). Vad kan det bero på? Hur fixa? De flimrar alltså även när dator/tv är avstängt och bara kyl/frys och taklampor är på.

 

Thanx!

Laney

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Ta kontakt med den som ansvarar för huset. Och se till att man låter en elektriker kollar upp elsystemet så fort som möjligt. Flimret tyder på glappkontakt i din lägenhet (i centralen) eller någon stans i huset. Vilket i sin tur innebär en klar risk för överhettning och brand.

 

Olle

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, nu skrämde du upp mig! Ska kontakta elektriker genast. Angående överhettning: gör det nån skillnad om jag försöker att inte ha så många apparater påslagna till dess elektriker kan komma? Dvs minskar risken för överhettning. Vill inte ha nån brand....

 

Tack för svaret!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Både ja och nej. Ett par lampor till och från gör nog ingen större skillnad men börjar du vräka på med tyngre doningar ökar sannolikt risken.

Men i vilket fall är det högst aktuellt och näst intill bråttom att få någon att se över det!

 

| Noisekiller |

Pengar betyder inte ett lyckligt liv men bekvämlighet i ett olyckligt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...