Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ny ”widescreen” monitor


NWM

Rekommendera Poster

Nej det blir den inte. Om du jämför en vanlig 20" 1600x1200 men en 24W som kör 1900x1200 så kan du ha din bild lika "stor" som på 20" men du får plats med verktygspalleten bredvid, klart trevligt.

-nisse

It´s lonely at the top

but you eat better

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

 

Jag har precis köpt en 24" widescreen Acer 2416Ws som jag har till min Fijitsu-Siemans S7010 laptop när jag kör den i dockningsstationen.

 

Nu får jag inte upplösningen 1900x1220 utan det högsta jag kan välja är 1600x1200 vilket ger en uttänjd fet bild, ser skit ut! Beror det här på att grafikkortet i laptopen är för dåligt? Intel graphics 2 64 mb eller finns det nåt sätt man gör för att få den riktiga upplösningen för widescreen skärmar?

 

Tacksam för svar!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu får jag inte upplösningen 1900x1220 utan det högsta jag kan välja är 1600x1200 vilket ger en uttänjd fet bild, ser skit ut! Beror det här på att grafikkortet i laptopen är för dåligt?

 

Ja! Det beror på grafikkortet. I bästa fall kanske det går med en ny drivrutin för kortet. I andra fall.. Ja.. då har inte jag någon lösning.

 

--

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

I höstas köpte jag Samsung SyncMaster MP en 24" tft med 1900*1200 men igår fick jag syn på Dell:s 30 tummare med 2560 x 1600 i upplösning och plötsligt känns min skärm ganska sunkig.

 

Finns det någon där ute som har testat en 30 tumare och vad tyckte ni om den?

 

/HAJ2

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bara tittat i butik på Mac's 30" och jag tyckte kanske att den var i största laget, för min del så är 24" fullt tillräckligt.

 

Du skall även betänka att om du vill ha en 30" med den upplösningen så blir det förmodligen till att byta grafikkkort och de kort som stöder den upplösningen är inte direkt billiga.

 

-nisse

Ambivalent?

Well, yes and no.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...