Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem md vga2-output från nvidia


Hans Appelqvist

Rekommendera Poster

Hans Appelqvist

Hej,

 

har en MegaPC 180 med Nvidia-kretsar. Ska köra två lcd skärmar med clone-läge, och nu får jag alltså klonad bild och det är ju bra. Däremot får jag grova skuggor på ena skärmen.

Testade att sätta den skärma jag får skuggor på i andra vgautgången och då blir en kristallklar, medans den andra som var bra tidiagre nu har grova skuggor..Alltså är det nåt med ena vgautgången. Frågan är om det är nåt hårdvarufel eller om det är någon inställning jag missat..

 

Snälla hjälp!!!!!

 

/Hasse

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mmh, det låter som om det kan vara ett fel på grafikkortet för jag antar att kablarna bytts med monitorerna, annars kan det ju även vara ett fel på kabeln.

 

Men bäst att kolla inställningarna. Vilken upplösning, osv, har du på sekundära utgången?

 

Testat annat läge än kloning, dvs utökat skrivbordet?

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans Appelqvist

JO kablarna följde med bytet så det är inte kablarna heller. Jag kör samma upplösning, bägge skärmarna klarar ju det. 1024x768 60hz. När jag bytte vgaort och fick bra på den som var dålig före, ändrade jag aldrig upplösning etc..

Ska kolla om det finns nåt i BIOS..

 

/Hasse

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...