Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad kan DLink DGL-4300 göra egentligen?!


affepaffe

Rekommendera Poster

Tja!

Låter ju fint de här med en gameranpassad router. Undrar bara om man någonsin kommer att märka skillnad i ping eller annat om man redan har en 3Com OfficeConnect 11g Access Point 54Mbps. Då menar jag inte att spela trådlöst för de går väl inte heller med denna?!

Affepaffe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste på lite och hittade tester som visade att nätverkstrafiken fick bättre ordning. Man kunde ladda hem och spela samtidigt i nätverket utan att pingen gick ner. Kan ju va bra för mig som aldrig kan ladda hem mens CS rullar. Tror jag ska sälja av lite gammalt stuff och satsa på denna lådan!:thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får ju fyra Gigabit portar vilket är användbart då det är mer eller mindre standard på nyare datorer med Gigabit NIC.

 

Sen får du ju inte glöma att den är svart och har blå dioder, bara en sån sak:)

-nisse

I just want revenge.

Is that so wrong?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att inte nämna den stora antennen! Men ändå, trots det flashiga gamerutséendet, kanske en finess med trafikprioriteringen, eller?!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Har provat den nu och det vart en flopp. Visst reducerades pingen när man laddade hem samtidigt men inte ner till spelbara nivåer. Dessutom har routern en kass trådlös räckvidd i mitt hem. Bytte till en Netgear WGT624 och vips var täckningen bra. Köp inte DGL 400!

/Alf

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst reducerades pingen när man laddade hem samtidigt men inte ner till spelbara nivåer.

Ping påverkas väl inte mer än mycket marginellt av din bredbandsdelare.

-nisse

Chaos, Panic and Disorder!

My work here is done.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...