Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Publicera mailadresser på en webbsida


saeys

Rekommendera Poster

Medlemmarna i en kör vill ha samtliga mailadresserna publicerade på deras hemisda, som jag administrerar, så att de lätt kan nå varandra. Men jag vill inte ha min adress publicerad av rädsla för spam. Då tyckte någon att man kan ha dem på en sida som inte har en länk till sig, för en sådan sida hittar inte spammare som dammsuger webbsidor efter mailadresser. Är det så? Kan de verkligen inte hitta den sidan, om det inte finns någon länk på någon annan sida som pekar till den?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör istället en sida som man måste logga in till där du lägger din email lista. En sökmotor kan ju inte hitta din sida om den inte är länkad ifrån någonstans, men det hindrar ju inte någon utomstående att länka till den sidan och då är ju allt "förstört".

 

Lycka till!

MW

http://sierra4x4.has.it

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Göra gifar av adresserna är för bökigt, och om man gör maillänkar av bilderna så har man ändå mailadresser i koden. Och jag vill helst slippa besväret att lära mig hur man gör en inloggningssida... :)

Men om man kan vara säker på att ingen hittar sidan om den inte är länkad till, och samtidigt se till att INGEN länkar dit (förutom i mail som skickas), så kan man alltså känna sig ganska safe. Antar jag. Hoppas jag. *nojig* :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du lägger in vanliga E-postlänkar i ett vanligt HTML-dokument så hittar spamrobotarna lätt dessa adresser även om dokumentet inte är länkat.

Det finns några sätt att tillgå:

 

1. Gör en bild med adresserna (Nackdel: Adresserna blir ej klickbara).

2. Göm adresserna i ett javascript eller liknande. Här blir adresserna klickbara och spamrobotarna hittar inga adresser.

 

Det finns bra gratisprogram för att skapa sådana javascript. Här är en adress till ett sådant program:

 

http://acme-web-hosting.info/free-web-email-cloaker.php

 

 

Pinkpanter.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om man gör maillänkar av bilderna så har man ändå mailadresser i koden

 

Men det ska man inte göra :)

 

Däremot kan man göra länkar som leder till ett formulär som när man postar det hämtar adresser från t ex ett phoskript som inte är åtkomligt utifrån.

 

Krångligt, mmmm, ja kanske. Säkert? 100%-igt!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...