Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

vinklad IDE-kontakt


one eveil duude

Rekommendera Poster

one eveil duude

jag ska köpa och bygga ihop datorn men chassit jag valt passar inte med modekort som har IDE-kontakten utåt. hur kan man veta det???

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
one eveil duude skrev:

jag ska köpa och bygga ihop datorn men chassit jag valt passar inte med modekort som har IDE-kontakten utåt. hur kan man veta det???

 

Hur då?

Att kontakten är "liggande" längs ena långsidan?

 

De flesta IDE-kablar är ju ganska böjliga, så att det ska väl inte vara några större problem. Såvida inte kontakten hamnar i ett olämpligt läge och ligger någon centimeter ovanför golvet i lådan eller liknande. Då kan det bli problem med monteringen.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

one eveil duude skrev:

 

jag ska köpa och bygga ihop datorn men chassit jag valt passar inte med modekort som har IDE-kontakten utåt.

Vad är det för moderkort och vilket chassi?

 

Själv har jag ett Asus P5WD2 och där IDE-kontakten är liggande och vänd utåt (se bifogad bild). Det är inget problem med en standard IDE-kabel. Bara att trycka i kontakten och vinkla själva kabeln 90°. IDE-kontakten/kabeln är gjord för att kunna vinkla på detta sätt.

 

[bild bifogad 2005-09-06 18:54:48 av Maratonmannen]

747128_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

one eveil duude

det är ett Arctic Cooling T2 Miditower Silent 350W ATX chassi

 

och modekortet heter

 

DFI Lanparty UT nF4-D nForce4 4DDR-DIMM 2PCI 4PCIe SATA A...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Observera att serial-ata-kablar ej ska vinklas i 90 grader då kommer fel att uppstå i överföringen. Klassiska p-ata-kablar tror jag inte bryr sig om detta lika mycket.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...