Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Pinnacle PCTV USB2


spys

Rekommendera Poster

Tjopp!

 

Har skaffat mig en Pinnacle PCTV USB2, alltså se på tv i pc:n. Har USB2, som den kopplas mot, kruxet är att bilden är ryckig som f*n, trots jag testat ta bort övriga usb-prylar, och stängt ner onödiga program...

 

Har 1GB ram, processor *hmm* AMD Athlon 2200+, 2 snabba hårddiskar, med mycket ledigt utrymme på. Den ska vara duglig för att det hela skall fungera..

 

Det hela känns liksom som om det är själva (tv) programmet som slöar ner det hela.

Finns det inget annat program man kan använda för att se på tv, samt spela in (som fungerar med usb-tvkort) genom?

 

För ett par år sedan så hade jag ett tv-kort i en gammal PII 333MHz-are, samma sak där, programmet som medföljde sög och gjorde bilden ryckig, hittad då ett program som jag kunde använda, både för att se och spela in tv i, kommer dock inte ihåg vad programmet hette..

 

Någon som har några schyssta tips?

 

/spys

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite långsamt svar men:

 

Är din processor belastad när det går ryckigt? Dvs om den inte är max belastad ligger nog problemet i USB porten, men det är bara en chansning.

 

Om kortet har WDM rutiner så ska vilket annat TV-program kunna användas.

 

Tveksam om Dscaler klarar det, men alltid värt att testa:

http://www.dscaler.org

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...