Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hitta en uppkoppling


janettejanette

Rekommendera Poster

vad som däremot verkar ganska klart det är att man skall kryptera sin radiotrafik.

 

Äntligen något som jag tror alla kan vara överens om!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 68
  • Skapad
  • Senaste svar

Sa åklagaren nåt om "mellanfallet" - man använder medvetet någon annans okrypterade nät?

 

Man har ju inte knäckt någon kryptering men man använder nätet medvetet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sa åklagaren nåt om "mellanfallet" - man använder medvetet någon annans okrypterade nät?

Nja, det gjorde hon egentligen inte. Förmodligen för att hon inte riktigt visste och jag ville inte "pressa". Det finns inga domar men det innebär inte alls att det är lagligt. Som jag förstod det, observera att detta är min tolkning, så är bevisläget svårt och det är inget som prioriteras av polisen.

Men det finns inget som hindrar mig att, om jag anser att jag lidit ekonomiskskada, att driva saken civilrättsligt och på så sätt försöka få ett skadestånd.

 

-nisse

I FOUND JESUS!

He was in my trunk when I got back from Tijuana

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag sätter upp ett radiolan kan väl du komma och hacka det så kan jag stämma dig på en massa pengar så får vi se hur det går? :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Du kan använda programmet netstumbler tex för att leta efter trådlösa nät. Programmet visar snällt vilka nät som är publika och vilka som är skyddade (skydd hmm nåja). De publika näten är det fritt fram att koppla upp sig mot och det fina i kråksången är att du kan använda den personens internetförbindelse. Genom att göra detta någonstans där du inte bor så kan du via trådlösa nätet registrera en mailadress på tex hotmail.com REgistreringen av adressen pekar ju tillbaka på ipnumret från den som äger det öppna nätet, så nu har du en egen helt anonym adress att använda för vilka syften du vill. Kom bara ihåg att om du ska vara helt på den säkra sidan ska du aldrig kolla mailen från en förbindelse du kan bindas till. Använd nya accesspunkter varje gång och skrota adressen efter varje lyckat "syfte" :-)

 

Go on, hit 'em hard :-)

 

G

 

Ni andra ---> http://www.jarrett-net.com/images/offtopic.gif

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men lizardKng det vet du väl att det inte går att lugga en flintskallig:)

-nisse

I FOUND JESUS!

He was in my trunk when I got back from Tijuana

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De publika näten är det fritt fram att koppla upp sig mot och det fina i kråksången är att du kan använda den personens internetförbindelse.

Berätta något som vi inte redan vet istället. Vi diskuterar hur tillvida det är lagligt att göra så. Om det inte är lagligt så är det inget som kan diskuteras här överhuvud taget. Så om du tycker att vi är "off topic" så är väl du i så fall "of forum" eller vad man skall kalla det (jag orkar inte länka till någon gif som illustrerar det)

-nisse

I FOUND JESUS!

He was in my trunk when I got back from Tijuana

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

janettejanette

Hallå nu var jag tillbaka igen, det var verkligen ett känsligt område det här med portscanna. Jag har verkligen fått respons av massor men inget direkt svar att gör så eller så. Men tack iaf, JAG VILL HA MER HJÄLP...HIT MEE BOYS AND GIRLS

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

janettejanette

Hallå nu var jag tillbaka igen, det var verkligen ett känsligt område det här med portscanna. Jag har verkligen fått respons av massor men inget direkt svar att gör så eller så. Men tack iaf, JAG VILL HA MER HJÄLP...HIT MEE BOYS AND GIRLS

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

netstumbler är ett program som letar trådlösa nätverk.. Men andvänd det med förnufft!!!

Annars får du Eforum över dig :)

 

MVH -Stoffe Mossberg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JAG VILL HA MER HJÄLP...HIT MEE BOYS AND GIRLS

Du kommer inte att få mer detaljer kring detta på Eforum.

 

Däremot ser jag inga hinder med att den juridiska debatten fortsätter.

 

\\Anp - Moderator för LAN & WAN

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..känsligt område det här med portscanna..

nu börjar vi blanda ihop äpplen och apelsiner !

 

portscanna är något annat !

 

Vad är det du vill göra egentligen ?!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror nog att du begriper att de flesta är överens om att man INTE bara går sta och snyltar (snällt uttyckt) på någon annans interetanslutning utan att fråga, vilket helt klart är dina intentioner...

 

Och hur ska vi veta att du inte är någon gärdsgårdsspammare eller B-porrare som vill huka under andras IP-adresser?

 

 

Que? Tråden låst? Hvafalls!

 

Edit kunde iaf fylla på mitt eget inlägg...

[inlägget ändrat 2005-09-06 20:13:32 av Lars2W2]

 

Jajjamänsan. Man kan redigera sina egan inlägg i en låst tråd. Ngt för Buggrapporten?

 

För övrigt tror jag inte en sekund på att jeanettejeanette är en tjej. Kolla bara på "hennes" sätt att formulera sig

 

Edit igen: Det här var kul. Man tar solsostämman i en låst tråd gm att redigera sina egna inlägg!

[inlägget ändrat 2005-09-06 22:33:46 av Lars2W2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

portscanna är något annat !

Vad är det du vill göra egentligen ?!

Försök inte. Du vet mycket väl vad som har diskuterats i 50 inlägg ovanför.

Portscanna var fel val av ord. Lämna det där.

 

\\Anp

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök inte. Du vet mycket väl vad som har diskuterats i 50 inlägg ovanför.

Portscanna var fel val av ord. Lämna det där.

 

Hur mycket mer kan vi (eller vissa andra:)) hålla på och tänja... innan du raderar tråden helt? ;)

 

De e ju kul det här! :thumbsup:

 

Bosse

 

Eforums medlemmar i bild! "http://eforumare.just.nu"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket mer kan...

Exakt så här mycket.

Det är mycket högt till tak i 'mina' forum, men den som når taket lär upptäcka att det är högt att ramla ner från, och fort går det.

 

Den som vill tillföra juridikdebatten något kan göra det i

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=665906

 

\\Anp - Moderator för LAN & WAN

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...