Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

internet security


ureinhold

Rekommendera Poster

 

Hej ni profs!

Efter uppdatering av internet security kan jag inte komma åt min e-mail.

Kan inte ladda ner filer med hjälp av Fresh download.

Jag är för gammal för att klara ut det själv så om någon kan ge mig

ett tips är jag tacksam.

mvh

ulf

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att snabbt och tillfälligt lösa problemet att komma åt mail och uppdateringar. så kan du tillfälligt slå av brandväggen genom att klicka med höger musknapp på ikonen vid klockan som ser ut som en grön jordglob och välja "disable" så öppnar brandväggen helt under tiden du kör en ny Live update och tar ner mail.

 

Om du dubbelklickar på den ikonen så kommer menyn för brandväggen upp och under rubriken Personal Firewall (klicka på det namnet så att den markeras) och tryck på knappen Configure nere till höger så har du inställningarna för brandväggen där.

 

På första fliken Firewall se till att reglaget står på Medium.

 

Om du sedan tittar under fliken program så får du upp en lista över program som har fått en regel skapad i brandväggen, leta upp ditt mail program i listan, typ Outlook express, Outlook eller vad du nu använder.

 

Markera programmet och i listen till höger om programmet kontrollera att det står Permitt All för att tillåta trafiken för ditt mail program.

Gör samma sak med övriga program som du upptäcker att du inte kan nå Internet med längre.

 

Det kan stå som Automatic också men i så fall bör den vara inställd för att automatiskt tillåta trafiken.

Står det däremot Block All så spärrar brandväggen för all trafik för det programmet.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vilken Internet Security kan det vara fråga om?

Norton, F-secure eller?

 

Några felmeddelanden?

 

Har du registrerat Fresh Download? Bara så att det inte är prövotiden på 30 dagar som har gått ut.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vilken Internet Security kan det vara fråga om?

Norton, F-secure eller?

 

Tänkte inte på det..

Min beskrivning gällde Symantec Internet Security.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det inte funkar när du inaktiverar brandväggen så är det nog inte brandväggens fel att det inte funkar.

 

Funkar nedladdningar utan att använda Fresh Download?

 

Vilket mejlprogram använder du?

 

Inga problem att surfa, köra Windows Update etc?

 

Nu har jag inte Norton men du kan ju se om du har de allra senaste uppdateringarna genom att jämföra med den här sidan:

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/download.html

(Utifall att det har kommit ytterligare en uppdatering pga att de har upptäckt problemet själva.)

 

Symantec har ett verktyg eSupport som kollar upp deras produkter om det är något fel med dem. Det finns länk till det här:

http://www.symantec.com/region/se/techsupp/support_options.html

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...