Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Småbarn utan vänner


Anjuna Moon

Rekommendera Poster

Imponerande bombning. Första på eforum och det måste ha varit den lilla mobbade pojkens första ord utåt världen. Grattis! Nu behöver du bara lära dig stå och gå så är du nästan home-free till en trailerpark.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din pateiska fjant, hittat ett litet program have you? Kom tillbaka till världen när du kan producera något själv. Kryp ner och krama din mamma, hon är den enda som kan hjälpa dig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte moderaterna någon makt?

 

Måste vi vänta på att Erik ska vakna? Oerhört dumt, i så fall.

 

 

--

Jocke

 

It´s a matter of taste - either you got it, or you don´t.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han har även varit på artikelkommentarerna på idg.se, totalt sönderspammat.

 

IDG borde polisanmäla och åtala honom för skadegörelse, detta är ju i princip samma sak som att klottra på husväggar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

joakimj skrev:

Har inte moderaterna någon makt?

Jag tror inte ens ett regeringsskifte skulle hjälpa mot en sådan idiot... i vilket fall så kan vi inte ha det såhär ända till september nästa år.

;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
joakimj skrev:

Har inte moderaterna någon makt?

 

Visst har vi det, men vi har bara makt över våra egna forum.

Jag sitter här som moderator och ser hur Eforum blir sönderbombat. :-(

 

Snacka om att känna sig frustrerad...

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte moderaterna någon makt?
Vi kan plocka bort enstaka inlägg och dylikt. Det som krävs nu är att användaren stängs av och att samtliga dennes inlägg raderas. Endast Erik kan stänga av användare.

 

Moderatorerna vaknar dock snart, så då blir det förmodligen liiiite mer ordning och reda.

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

[inlägget ändrat 2005-09-01 08:32:21 av TicoRoman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske menar moderatorerna?

Haha, ja.

 

Vad fan.

 

 

--

Jocke

 

It´s a matter of taste - either you got it, or you don´t.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i vilket fall så kan vi inte ha det såhär ända till september nästa år

 

Han kanske är moderat, det skulle förklara ett och annat, han är nämligen sysslolös fram till september nästa år (förutsatt att det blir ett regeringsskifte, mycket kan hända på ett år).

;)

[inlägget ändrat 2005-09-01 08:37:51 av SYS64738]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Puh, vilken morgon! Nu är mina forum tömda på skräpinlägg iallafall, men alla moderatorer hinner nog inte vakna innan Erik får gå på storstädning idag :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö

Jag har raderat användaren nu.

 

Jag hittade även ett ipnummer kopplat till honom som går till en känd svensk bredbandsleverantör så en anmälan kommer att göras.

//Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

????

 

För oss som kopplade in oss efter nio nu på morgonen - kan nån berätta vad som hänt? Jag ser apselut inget konstigt med Eforum. Däremot låg idg.se nere ett bra tag igår em. Är det det som åsyftas?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö
För oss som kopplade in oss efter nio nu på morgonen - kan nån berätta vad som hänt? Jag ser apselut inget konstigt med Eforum. Däremot låg idg.se nere ett bra tag igår em. Är det det som åsyftas?

Det var en användare som tyckte att det var roligt att massposta struntinlägg på Eforum och bland artikelkommentarerna.

 

Stoppet igår em berodde på att båda våra brandväggar brakade ihop samtidigt.

//Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan nån berätta vad som hänt? Jag ser apselut inget konstigt med Eforum.

Någon floodade eforum med inlägg som hade rubriken "DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD" och var fyllda med "Jodo, det är så gott det." (eller nåt) repeterat ett par hundra gånger per inlägg.

 

Däremot låg idg.se nere ett bra tag igår em. Är det det som åsyftas?

Det förvånar mig också att idg.se inte ens skrivit en notis om det (vad jag har sett), den enda slutsatsen jag kan dra av det är att det inte var IP-Only (leverantören av nät om jag inte missminner mig) som var orsaken för då hade man säkert klagat.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Endast Erik kan stänga av användare.

Jag tycker gott att moderatorer kunde få skadeskjuta användare. Skulle kunna fungera så att en moderator i samband med att han anmäler incidenten till Erik får välja att koppla bort användarens möjlighet att skriva i låt oss säga 30 minuter, är man rädd för missbruk kan man ju alltid låta användaren fortsätta tills han fått tre avlivningsönskningar mot sig (från olika moderatorer).

 

 

[inlägget ändrat 2005-09-01 09:31:17 av fhe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stoppet igår em berodde på att båda våra brandväggar brakade ihop samtidigt.

Ska man ha otur ska man ha det ordentligt :-)

 

Vid 14-snåret "kom ni upp" igen och levde i 10 minuter eller nåt innan det blev ett kort stopp igen, men det kanske var en överbelastning av alla som satt och tryckte refresh :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö
Vid 14-snåret "kom ni upp" igen och levde i 10 minuter eller nåt innan det blev ett kort stopp igen, men det kanske var en överbelastning av alla som satt och tryckte refresh :-)
Min gissning är att det var alla mail som samlats på hög som segade ner systemet när det kommit igång igen.

//Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö
Jag tycker gott att moderatorer kunde få skadeskjuta användare. Skulle kunna fungera så att en moderator i samband med att han anmäler incidenten till Erik får välja att koppla bort användarens möjlighet att skriva i låt oss säga 30 minuter, är man rädd för missbruk kan man ju alltid låta användaren fortsätta tills han fått tre avlivningsönskningar mot sig (från olika moderatorer).
Vi får se vad som händer nu. Detta är ju inte så vanligt tack och lov.

 

Spammaren var vid tillfället uppkopplad via en spansk "tunnel" men vi har som sagt kopplingar som visar att han tidigare loggat in via en svensk operatör med ett annat konto. En anmälan är nu skickad till operatören.

//Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är man rädd för missbruk kan man ju alltid låta användaren fortsätta tills han fått tre avlivningsönskningar mot sig (från olika moderatorer).

Är nog inte så många moderatorer inne mellan 4 och 5 på natten, som i detta fall.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är nog inte så många moderatorer inne mellan 4 och 5 på natten, som i detta fall.

Nä, men Erik kan vara på semester, ha helgledigt eller något annat. Dessutom vet jag inte var du bor men hos mig regnade det in inlägg mellan klockan 07:30 och 08:00 och då vet jag att det brukar vara folk inne :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi får se vad som händer nu. Detta är ju inte så vanligt tack och lov.

Sant, även om jag kan tänka mig andra saker än flooding som kan leda till att man vill spärra bort något tillfälligt. Nåja, det var inte menat som en krisåtgärd utan mer som en tanke om funktionsförbättring för framtiden :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag kan förstå, så lyckades den "manuella överbelastningsattacken" nu på morgonen så till vida att IDG-s nyhetssidor saggade ordentligt. Layouten var inget vidare helle i min IE6. Det var mycket tomrum mellan rubrik och ingresser innan vår väns inlägg togs bort

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...