Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Klippa ihop MP3-filer


ChristerNyberg

Rekommendera Poster

ChristerNyberg

Hej !

Jag vill sätta ihop ett 90-tal MP3 låtar till en fil.

Varje låt skall tona i varandra..

 

Winamp kan ju göra en spellista där denna funktion sker, men kan jag också få ut det i en fil så jag kan lägga in den i min MP3 spelare...??

 

(Mixmeister har jag provat men är så dyrt, och tycks inte göra slutprodukten till MP3.)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Du kan naturligtvis spela in dessa i en Wave-editor. Men det tar en onödigt lång tid eftersom dessa måste spelas in i realtid. Det finns dock program där man kan redigera Mp3 filer precis som en Wave fil. Alltså där du kan se ljudfilen.

 

Ändarna på Ljufilen kan du tona ner med sk Fading. Markera filen och kopiera den och sedan klistra in den i den första filen på vald plats som du gjort en markering. I mitt Wave-lab, programmet som jag har köpt, heter det Paste Special. Med denna funktion kan man välja duration (tiden som den tonar ljudet ner till 0. man kan också överlappa ljudet långsamt in i varandra vid övergångarna. Så att det blir snygga "fadingar" det är coolt.

 

Jag har inte testat funktionerna i en Mp3 editor men jag skulle tro att det funkar på samma sätt.

 

Jag tror också att du måste konvertera alla dina mp3 filer som du skall "klistra ihop" till samma Kbit/s föratt detta skall fungera.

 

Här är en adress till en sida som jag använder för att ladda ner konverterare Där finns mycket att välja på.

 

http://www.winsite.com/tech/mp3/ Lycka till!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade funtionerna. Det funkar inte att klistra ihop två mp3 med olika Kbit/s De måste vara samma. Har du många olika så är det ett drygt jobb du har framför dig.

 

Lycka till!

Den gör utopin till pragmatik!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...

Hej,

 

Christer Nyberg skrev

 

"Varje låt skall tona i varandra..

 

Winamp kan ju göra en spellista där denna funktion sker, men kan jag också få ut det i en fil så jag kan lägga in den i min MP3 spelare...??"

 

 

Hur gör man detta i winamp, jag kan inte hitta det förutom att man kan Fade In resp Fade out, men jag vill ju att de ska överlappa?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...