Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Grafikkort till Bärbar


Faddoo

Rekommendera Poster

Stefan Eklinder
Faddoo skrev:

Hej undrar vad och var man köper grafikkort till en Bärbar.

 

Går inte, grafikkortet är inbyggt i en bärbar dator.

Vill du meka med grafikkort - skaffa en stationär.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får helt enkelt byta hela moderkortet och är det inte ett garantifel så får du räkna med en kostnad på minst 6.000 kr + moms.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur skaffar jag "stationär" då?

 

Vad Stefan Eklinder menar att det är bara i vanliga datorer, sådana som har en datorlåda med alla komponenter i som man sedan kopplar tangentbord, mus och skärm till.

 

En bärbar har allt inbyggt ifrån början och är kompakt byggd så det är inte mycket mer än att fylla på med mer minne och kanske byta hårddisk man kan göra för att uppgradera den.

 

Vad är det du är ute efter då eftersom du vill byta grafikkort?

Är det något fel på grafiken i din dator?

Tunna/

 

[inlägget ändrat 2005-08-31 20:26:07 av Tunna]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur skaffar jag "stationär" då?

 

Detta påminner om en grabb idag i skolan, jag satt med min ultraportabla Latitude L400 o surfade, varpå han frågar om det var en "Bärbar eller stationär?" dator :)

 

 

Men för att svara på din fråga: du köper en stationär, kankse har du öppet köpt på din bärbara o kan lämna tillbaka den o få pengarna tillbaka.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Det går ju visst, min dator t.ex har då grafikkort vilket är utbytbart

men många datorer har inbyggda i moderkortet, många nyare med "värre" grafikkort har externt från moderkortet!

på min dator är det en lucka under datorn vilket man kan plocka ut grafikkortet ur.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har en Acer Aspire 5024 WLMi finns lucka under för grafikkort, RAM, HDD osv.

ingen aning dock vad för slags grafikkoppling kollar efter graffekort dock för att jag ska lyckas klura ut vad det är för nå :D

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, vore ju intressant om de ser till att man kan uppgradera till senaste på grafikfronten, själv lyckas jag då inte hitta nån uppgradering att köpa men jag har väl inte direkt letat ihjäl mig heller :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo, det är just det, finns ju fan inte å köpa nånstans, dock ska man kunna uppgradera det som e så himla jobbigt. skulle vilja sätta in ett grafikkort med dvi utgång eller hdmi men hdmi lär inte ha kommit nått graffe till bärbar dator ännu dock.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...

Du får helt enkelt byta hela moderkortet och är det inte ett garantifel så får du räkna med en kostnad på minst 6.000 kr + moms.

 

 

 

 

 

Jag har en Acer 5920 med icke integrerat Grafikkort, Nvidia GeForce 8600M GT.....? Som jag kan vippa upp precis som om det vore ett Ramminne ! Är jag ensam om detta i min bärbara ?

wissel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Acer 5920 med icke integrerat Grafikkort, Nvidia GeForce 8600M GT.....? Som jag kan vippa upp precis som om det vore ett Ramminne ! Är jag ensam om detta i min bärbara ?

wissel

Det fanns nog inga sådana år 2005 när det mesta i tråden skrevs. Men det finns ju inlägg från en person med en bärbar med ett grafikkort som inte är integrerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...