Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Rösten hackar i Skype


iglesias

Rekommendera Poster

Hej!

 

"Internet telephony that just works" står det ju på Skypes site. Jag vet inte riktigt om jag håller med.

I alla fall, jag har problem med SkypeOut, dvs när man ringer med Skype från datorn till en fast telefon (ibland också från dator till dator). Problemet är att den jag pratar med inte hör mig ibland (ganska ofta), rösten hackar. Jag hör den jag pratar med klockrent för det mesta. Min röst hackar även om jag inte har något annat program igång eller gör något annat. Datorn är ca 3 år gammal (P4, 1.7GHz) och hastigheten på uppkopplingen är 10Mbit upp och ner. Finns det nåt jag kan göra för att min röst inte ska hacka så mycket?

 

Mvh,

 

Thomas Granath

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad det gäller kommunikation från en dator till en annan, varför inte använda ett programm som ger kommunikation direkt från dator till dator?

Körde själv för några år sedan netmeeting mot usa i w2k, Pentium 266MHz,224MB RAM, och det var inga hack alls (OK bra firmauppkopplingar)

 

Med Skype passerar ju all trafik vad jag vet Skypes servrar och resultatet blir ju inte bättre än vad dessa orkar med.

 

[inlägget ändrat 2005-08-30 15:54:32 av erik6]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, jo jag känner till Netmeeting men jag har aldrig provat det, har alltid kört med Skype från dator till dator men det kanske är värt att prova. Annars har jag trott att det är min relativt gamla dator som gör att det hackar och/eller mina kompisars uppkopplingar som i de flesta fall är långsammare än min. När det gäller SkypeOut så är det väl antagligen en för gammal dator som orskar problemen.

 

Mvh,

 

Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...