Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Glädje


lizardKng

Rekommendera Poster

Så här skriver jag igen.

 

För ett år sedan önskade jag en kanal "plötsliga glädjeyttringar" - att skriva i när man blir GLAD av någon anledning.

 

EForum är ju annars fokuserad runt negativa saker - problem.

 

Här finns det flera som vill ha en positiv kanal!

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=742925

 

Ge oss en positiv kanal, please!!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EForum är ju annars fokuserad runt negativa saker - problem.

 

och som förhoppningsvis ger något positivt - kunskap!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om man inte har nåt problem att börja med, vad gör man då?

 

(Hmmm, ja tänk om man inte hade nåt problem...)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
lizardKng skrev:

Men om man inte har nåt problem att börja med, vad gör man då?

 

Hjälper andra att lösa sina problem. :-)

 

(Hmmm, ja tänk om man inte hade nåt problem...)

 

Ja, vilket underbart liv man hade haft. ;-)

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjälper andra att lösa sina problem. :-)

 

Jotack, jag gör mitt bästa :)

 

Jaja, vi är väl en obetydlig minoritet som vill börja med något glatt utan att det finns ett problem i bakgrunden... Hmmm, Kanske man kan vända sin obeskrivliga glädje till ett problem.... "Hjälp mig, hur blir jag av med all min glädje, bråttom, jag spricker snart!!!!"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

...eller se problem som en möjlighet till något nytt.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jajaja, jag ville bara ha ett ställe att BÖRJA utan att ha ett problem att utgå ifrån. Fast jag tror att du förstår och bara driver med mig :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej lizardKng

 

Jag förstår precis vad du menar. Jag har funderat över att sprida ett tips om ett jättebra tillägg till FF, men så vet jag inte var jag ska skriva det.

 

Nåja, det finns en "extension" som heter Flashblock som stoppar alla flashanimationer mm. I stället får man bara en symbolknapp som man kan klicka på när man vill se, t ex vissa korsord. Gud vad skönt och lugnt det har blivit på min skärm nu. Med Adblock och den här är det numera nästan inga rörliga annonser kvar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår precis vad du menar. Jag har funderat över att sprida ett tips om ett jättebra tillägg till FF, men så vet jag inte var jag ska skriva det.

 

Mja, du kan ju skriva det i forumet för webläsare //eforum.idg.se/Threads.asp?forumid=353.

Personligen tycker jag att man kunde splitta på det forumet så att det finns ett för Firefox och ett för IE :) Då blir ju den för FF den med glädje ..hö hö...;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pentti H skrev:

 

Personligen tycker jag att man kunde splitta på det forumet så att det finns ett för Firefox och ett för IE

Utmärkt idé!

 

Då kan jag filtrera bort, så att jag ser IE-forumet enbart.

 

Min lilla glädje. :)

 

[inlägget ändrat 2005-08-27 12:38:44 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Pentti H

 

Personligen tycker jag att man kunde splitta på det forumet så att det finns ett för Firefox och ett för IE

 

Bra idé! Många skriver ju inte vilken webbläsare dom använder.

 

Jag vacklade mellan Öppet forum, Avreagera dig och Internet, men inget kändes helt rätt.

 

Rätt tänkt Maratonmannen.

 

Jag skulle slippa alla IE-frågor och snabbt hitta allt om FF.

 

No hard feelings för det:thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen tycker jag att man kunde splitta på det forumet så att det finns ett för Firefox och ett för IE

 

Och ett för Netscape ett för Opera osv..?

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utmärkt idé!

 

Då kan jag filtrera bort, så att jag ser IE-forumet enbart.

 

Min lilla glädje. :)

 

Hehe...en sidoeffekt jag inte förutsåg :) Men jag förstår dig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja kanske inte men dom finns och används, vilka används och är populära om 1, 2, -5 år.

 

Slog en snabb sökning på Opera och Netscape här på eforum.

 

Opera 1336 inlägg hittade.

http://search.idg.se/eforum/default.asp?allaSajter=true&eforum=true&soktext=opera&rubrik=&skrivetav=&senaste=Allt&allaSajterCheckbox=on&sortera=relevans

 

Netscape 3605 inlägg hittade.

http://search.idg.se/eforum/?eforum=true&allaSajter=true&sortera=relevans&senaste=Allt&soktext=netscape

 

Nu vill jag inte göra en stor sak av detta, jag förstår att en del vill selektera och sortera men att bara dela upp i FF och IE då behövs det väl ett övriga också och när något nytt seglar upp i övrigt som en större konkurent till IE så får man väl då skapa ett nytt forum för dom också?

 

Min poäng är att hade detta diskuteras för en 5 - 10 år sedan hade väl Netscape och IE varit sorteringsbegreppen?

Tunna/

 

Nu såg mitt inlägg väldigt konstigt ut när du tog bort ditt svar Pentti H men jag låter det stå kvar ändå.:)

Tunna/

[inlägget ändrat 2005-08-27 13:41:22 av Tunna]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu såg mitt inlägg väldigt konstigt ut när du tog bort ditt svar Pentti H men jag låter det stå kvar ändå.Skoj

 

Ja, jag ändrade det efter att jag kommit på bättre tankar. Det Tunna svarar på är min undran om Netscape öht används forfarande så att det motiverar ett eget forum.

Ber om ursäkt för det. Jag ska försöka att inte vara så snabb att posta innan jag tänkt igenom saker och ting 5 minuter till :)

 

 

då behövs det väl ett övriga också och när något nytt seglar upp i övrigt som en större konkurent till IE så får man väl då skapa ett nytt forum för dom också?

 

Visst, varför inte. Tiderna ändras och det är bra att vara uptodate sas :)

[inlägget ändrat 2005-08-27 13:49:51 av Pentti H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bmhson skrev:

 

I nuläget skulle det nog räcka med IE, FF och Övriga.

Var inne på nästan samma tanke.

 

Ett forum för Webbläsare (läs IE).

Ett forum för Övriga Webbläsare.

 

Vilket skulle glädja mig. Seriously!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK då, bara vi får medlemmarna att tala om vilken webbläsare dom har frågor om.

 

Allt är bättre än nuläget:thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
lizardKng skrev:

Jajaja, jag ville bara ha ett ställe att BÖRJA utan att ha ett problem att utgå ifrån. Fast jag tror att du förstår och bara driver med mig Skoj

 

Jupps, jag förstår din grundtanke. :-)

Fast vad vore Eforum utan problem egentligen?

 

Då kunde det vara ett stort community istället.

 

Det snackas om webbläsarforum för FF och IE här. Jag har länge funderat på att varför inte skapa ett forum där vi får testa program, som folk sitter och snickrar ihop. Folk exponerar sina koder i VB och C-forumen och ber om hjälp, men sen händer inget mera när problemet är löst.

 

Vore skoj att få prova och utvärdera det färdiga exemplaret senare. Om det inte är företagshemligheter förstås. :-)

 

Sen vill jag ha ett fotoforum också.

Fotointresserade kan diskutera bilder och ge kritik. :-)

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast vad vore Eforum utan problem egentligen?

 

Då kunde det vara ett stort community istället.

 

Så sant, det är ju det eforum bygger på; problem. Men visst har eforum communitydrag över sig redan :)

 

Det finns duktigt folk som är beredda att hjälpa till med problem med IE. Sen finns det, som undertecknad, dom som tröttnat på att se samma problem dyka upp hela tiden. Plus det faktum att jag inte kan hjälpa till med IE så mycket längre eftersom jag gått över till nåt som passar mig bättre och dessa problem existerar inte där. Då vore det bra om man kunde filtrera bort sånt som inte intresserar en.

 

hmm...jag märker att jag håller på och transformeras till en fanatiker, som vissa användare av andra operativsystem :o Ibland får jag en sån obetvinglig lust att skrika ut min glädje över den andra webläsaren så jag rekommenderar den på ställen där det är onödigt.... (bara där en anledning för oss stackars talibaner att filtrera bort)

Kanske bäst att gå ut och ta en promenad och söka hjälp.....

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen vill jag ha ett fotoforum också.

Fotointresserade kan diskutera bilder och ge kritik. :-)

 

Då är vi två!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...