Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Riva TNT2 Pci fråga


Hakinger

Rekommendera Poster

Jag har köpt Ground Control och har TNT2 32mb minne P2 300 och 128mb internminne.

När jag spelar spelet flyter grafiken fint men musen (Intellimouse explorer USB)är ruskigt trög och när det blir strid går det ännu trögare (har provat att ställa upp mus hastigheten)Det kvittar vilken upplösning jag använder.

Min fråga till experterna är: Kommer trögheten av att processorn inte klarar av allt beräkningsarbete (om så så är det nåt fel i sierras kravspec. då man ska kunna köra spelet med pentium 233 + 3dkort) eller är det 3dkortet som inte klarar av det?

På min brorsas P2 450 och voodoo 2 16mb går den prfekt. Och hos honom kan man välja DirectX grafik, men inte hos TNT2, bara software eller hardware.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken upplösning kör du med? Har du de senaste drivrutinerna?

 

En P2 300 är idag ganska slö men det borde flyta på ok om du inte har för hög upplösning(kör 640x480).

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har provat både 640x480 och 800x600. Paradoxalt nog verkar det gå lite bättre i 800x600, men slött fortfarande. Jag har provat original drivrutiner och jag har provat dom senaste och även beta drivrutiner. Det känns som om det är processorn som inte orkar eftersom själva grafiken är fin och ritas upp snabbt men det är själva spelandet som går trögt, det tar ett halvår för musen att komma dit man vill och det blir värre ju mer aktivitet (trupper) som rör på sig.

 

Men om det är processorn så lägger jag härmed ut en varning om att man inte ska lita på det som står på kartongen där dom säger att en Pentium 200 + 3dkort eller en P2 233 utan 3dkort ska räcka.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad som står på kartongen brukar alltid vara i underkant. Det gäller oftast bara när man har ställt ner grafiken och upplösningen i bott(värmländska eller?).

 

Köp en ny processor.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

göran bengtsson

hade samma problem med athlon och geforce musen hackade nästan med alla spel men dom nya drivrutinerna fixade till detta. byt först till ps2 porten eftersom den är snabbare än usb. uppdatera ditt grafikkort, se om det finns några patchar i spelets hemsida. det borde räcka för att fixa dina problem om inte det gör det så

RING POLIA!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Musen, fan det hade jag glömt, tackar för tipset. Man stirrar sig blind efter ett tag.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...