Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Presario 1246

Roger Lindholm

Recommended Posts

Roger Lindholm

Hallå!

Har under två timmar försökt att hitta drivrutiner till Compaq Presario 1246 utan att lyckas. Har installerat w98swe, dx70a & IE5.01 på denna Notebook men jag saknar fortfarande drivrutiner för modem, ljud & grafik.

På Compaqs extremt värdelösa hemsida går det inte att hitta drivrutinerna. Någon som vet vart dom finns?

Roger Lindholm

Tyvärr, jag kan inte välja bara 1200 serien. Då jag har valt 1200 måste jag sedan välja den specifika modellen.

Glenn Larsson

Compaqs sida fungerar bara bra:

Du säger att du inte ser texten

"Please enter your modell number (I.e. 7922)"

och Textboxen (under denna text) där du kan slå in 1200?

Prova att gå tillbaka, kan du fortfarande inte inte hitta denna textbox, då har jag addressen till en bra optiker :o)

Mvh

Glenn

(P.S: Compaqs supportsida var bättre förr, men "Ååååh! ETT NYTT GRÄNSSNITT! DET ska vi bara ha!" - dessa webnissar som finns överallt ska ALLTID ändra på allt var x'e månad, så när man lärt sig ett GUI så, Ja just ja - javisst.., då är det dax att lära sig ett nytt.)

Roger Lindholm

Ok, jag hittade sidan... Men tyvärr finns inte drivare för ljud, inte modem heller? Grafikdrivare lyckades jag hitta på nån Japansk web server efter att jag listat ut att det sitter ett Trident Cyberblade i7 i burken. Jag vidhåller att Compaqs hemsida är outgrundligt värdelös :(

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...